Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp - aflives eller er der en chance?  (Læst 1416 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karen L. Nielsen

• Passiv bruger
Hjælp - aflives eller er der en chance?
« Dato: 08 Oktober , 2012, 19:31 »
Hej

Da jeg skal lukke for hønsene, kan jeg ikke i første omgang finde en af mine store kyllinger. Jeg fandt den siddende mellem lidt planter. Men sikke et syn. Noget har har været ond mod mine lille høne. Hvad kan det være?
Lige nu sidder den og sover på badeværelset (gulvvarme). De senere dage synes jeg, at den har gået og puttet sig lidt mere end de andre. Den har spist og drukket normalt.
Så måske den har været et let offer?
Er der nogen chancer for at den vil få det godt igen? Eller bør jeg bare gøre kort proces?  :'(
Mvh Karen

0.1 dv. wyandot
0.2 sort, blå araucana
1.2 sort kobber maran
0.1 la bresse
0.1 sølv/sortrandet wyandot
0.1 gul/sortsømmet orpinton

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Hjælp - aflives eller er der en chance?
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2012, 19:42 »
Først vil jeg påpege, at du bør lukke for varmen hvor den er nu den er inden dørs, ellers tror jeg du får andre problemer med den.
Jeg tror nemlig at den nok skal komme sig hvis den får fred, og du ikke udsætter den for at de andre måske begynder at hakke i såret. Spray evt. med det lilla sårspray, som kan købes på div. Foderstoffer, det udtører og er bakteriehæmmende, således at det heler ret hurtigt.

Offline Øster

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2012, 20:56 »
En af mine små Wyandotter så sådan ud for kort tid siden da hanen havde kanøflet hende, så hun blev taget fra og gik og sundede sig lidt, og nu er hun fin og hel igen. Men turde ikke sætte hende ind til samme hane igen, nu går hun fint rundt sammen med Araucanaerne. Vi satte hende ind først og der har ikke været nogle problemer med Araucana hanen. Men man har det jo ikke godt med at de har det sølle - men tror hun nok skal komme sig igen og blive en fin høne  /o

Offline Karen L. Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Oktober , 2012, 21:17 »
Der har ikke været optræk til at de andre var efter den.
Nu har jeg fået kigget lidt nærmere på den. I nakken har den et "hul" der væsker noget. Jeg har desværre ikke noget sår spray, men det vil jeg købe i morgen.
Vil jeg kunne sætte den ud igen nu, så den overnatter ude? Jeg vil lave en lille indhegning og har et lille skrukhus den kan bo i.
Mvh Karen

0.1 dv. wyandot
0.2 sort, blå araucana
1.2 sort kobber maran
0.1 la bresse
0.1 sølv/sortrandet wyandot
0.1 gul/sortsømmet orpinton

Offline Øster

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Oktober , 2012, 21:28 »
God ide at lade den få lidt fred til at komme sig  ;) Håber den heler hurtigt... og blir' lækker igen ! Det er ikke godt at vide hvad som har overfaldet den   <A