Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hermafrodit hos høns??  (Læst 8059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
hermafrodit hos høns??
« Dato: 30 ſeptember , 2012, 14:09 »
Findes hermafroditter også hos høns?? har købt en ny hane og han har fine flotte hane hagelapper, men han opfører sig mere som en høne og min egen 3 årige erfarne silkehane har lige bedækket ham?? den nye er fra foråret så er jo ikke helt lille. ved at det findes indenfor mange dyr bl.a. heste hunde og katte, så findes det også hos høns?? håber der er nogle der kan hjææææælpe...ved ikke rigtig hvad det er for en fætter jeg har fået mig :) Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: hermafrodit hos høns??
« Svar #1 Dato: 30 ſeptember , 2012, 15:12 »
Der findes både homosexuelle og hermafroditter inden for alle slags dyr. Om det så er sådan en, du har fået, er selvfølgelig svært at svare på!

Offline fiskefjaesen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 ſeptember , 2012, 15:25 »
Da min far for 15 år siden havde hønseri (skrabeæg- fy føj fælt!), kan jeg huske 1 eller 2 hermafroditter. I hovedet havde de også en ekstra stor kam og hagelapper, og så var deres halefjer ekstra lange uden dog at være decideret hanehalefjer. Og de lagde ikke æg, det ved jeg, fordi jeg pillede alle de særlige og abnorme høns ud, samt dem der blev hakket til plukfisk inde i flokkene, de kom i 'de heldige høns hønsegård':)

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 ſeptember , 2012, 15:34 »
TUSIND tak for jeres svar, meget interessant at høre om. Jeg var dog ude efter min nye avlshane, men er nu ret sikker på at det desværre er en høne med "mandlige" træk. og min gamle hane synes bare det er den lækreste i hønsegården. så nu kommer hun/han til et andet godt hjem :) tak for jeres svar!! ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 30 ſeptember , 2012, 17:50 »
Dyr springer også på hinanden for at dominere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 ſeptember , 2012, 18:59 »
ja Lene det er rigtigt men det er ikke tilfældet her. Men har nu set billede af en anden høne som ligner min hane og med ligeså store hagelapper, og den ligger æg. Så nu er min "høne" flyttet ud til et nyt hjem med sin søster, men æv da jeg lige troede jeg havde fundet min nye avlshane :)

www.silkies.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 30 ſeptember , 2012, 19:42 »
Kunne vi ikke se et billede af tvetutten ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 ſeptember , 2012, 20:10 »
Nu har jeg læst og læst det jeg har ku finde og også konfereret med et par stykker nogle høner kan åbenbart godt ligne haner men er sjældent om de sår er hermafroditter nogle af dem, ja det må så være i det uvisse...denne høne og en anden jeg har set billeder har meget store hagelapper og større kam end en høne...jo her kommer et billede jeg er i hvertfald blevet snydt af de hagelapper og kam  :)

www.silkies.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 ſeptember , 2012, 20:12 »
billedet i mindre format Stine

www.silkies.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 30 ſeptember , 2012, 20:16 »
Jeg synes nu ikke at den ligner en hane. Men ja høner kan SAGTENS have store hoveddele (større end de skal have i følge racen) og stadig være høner.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Marita

• Bruger
« Svar #10 Dato: 30 ſeptember , 2012, 20:20 »
Og den høne, som Stine henviser til, der også har store hagelapper, men som er en høne, der lægger æg, er denne her. 

(Se venligst bort fra, hun både fælder og lige havde været forbi en mudderpøl, hvor hun dyppede toppen og dele af hovedet. Jeg skulle skynde mig at lægge billedet på til Stine og kunne ikke nå at vaske toppen på hønen):

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 ſeptember , 2012, 21:01 »
Lene : måske ligner det ikke en hane for dig da du måske har rigtig mange års erfaring og har set mange med lign. hoveddele men for mig har jeg ikke før set en høne med de hoveddele , så jo jeg blev snydt meget af de hoveddele  :) Og Marita :din høne er super smuk også efter hun har dyppet toppen  ;) ;) :) Stine

www.silkies.dk