Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race?  (Læst 12842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
Sv: Hvilken race?
« Svar #30 Dato: 28 ſeptember , 2012, 17:56 »
Så kunne det være vi skulle prøve med 2 Maraner og 1 Orpington. :)

Og sådan som jeg læser det du skriver Rudy, så burde det med at hun træder på æggene ikke blive noget problem for vi vil jo hente hendes / deres æg hver dag så de kun har 1 æg i hele tiden! :D

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #31 Dato: 28 ſeptember , 2012, 17:59 »
Så kunne det være vi skulle prøve med 2 Maraner og 1 Orpington. :)

Og sådan som jeg læser det du skriver Rudy, så burde det med at hun træder på æggene ikke blive noget problem for vi vil jo hente hendes / deres æg hver dag så de kun har 1 æg i hele tiden! :D

Hvis der tildeles skaller, således at æggene har en god skal, så går der ikke æg itu ved den daglige æglægning. Der hvor jeg advarede, var hvis man ville lade en Orpington ruge kyllinger ud.

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:02 »
Det vil nok aldrig få vores interesse da vi jo så skal til at finde ud af hvordan vi kommer af med dem! :)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #33 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:07 »
De smager godt og især Maran og Orpington er gode slagtedyr og så har I også mad ud af dem. Så det bliver en win win situation - æg og kød.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:09 »
Ja! :D

Syntes i at jeg skal prøve at starte ud med 2 Maraner og 1 Orpington eller 3 Maraner? ;)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #35 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:13 »
Det vil nok aldrig få vores interesse da vi jo så skal til at finde ud af hvordan vi kommer af med dem! :)

De kan jo altid spises, og er en særdeles lækkert måltid, efter min mening

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #36 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:46 »
Prøv dog med 2 af hver. Så kan du jo se hvilke der passer dig bedst. Det er synd at sætte en høne ind til flere, og det kan måske være svært at få begge racer samme dag. Derfor mit forslag om at udvide fra 3 til 4.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:49 »
De kan jo altid spises, og er en særdeles lækkert måltid, efter min mening

Okay.......Så må vi lige se! De tager jo heller ikke så meget mere foder og de kan jo spises efter få uger! Så kan det måske være vi kan beholde en eller 2 af dem så vi hele tiden får nye høns på den måde! ;D

Men syntes i at jeg skal prøve at starte ud med 2 Maraner og 1 Orpington eller 3 Maraner? ;)

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 28 ſeptember , 2012, 18:52 »
Prøv dog med 2 af hver. Så kan du jo se hvilke der passer dig bedst. Det er synd at sætte en høne ind til flere, og det kan måske være svært at få begge racer samme dag. Derfor mit forslag om at udvide fra 3 til 4.

Mener du at vi skal starte med 2 Maraner og 2 Orpingtoner og så måske efter nogle måneder eller 1 år slagte 2 af samme race?

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 28 ſeptember , 2012, 19:52 »
Okay.......Så må vi lige se! De tager jo heller ikke så meget mere foder og de kan jo spises efter få uger! Så kan det måske være vi kan beholde en eller 2 af dem så vi hele tiden får nye høns på den måde! ;D

Jeg vil lige fortælle dig at, hvis i slagter dem "efter få uger" får i et meget lille måltid :o ;)
Racehøns er normalt først klar til slagtning efter 5-6 måneder.

Mht valg af racer, synes jeg da at i skal starte med 2 slags. Så kan i jo se om den ene race er bedre for jer end den anden.
Jeg har rigtig mange forskellige racer, og synes det er helt fantastisk at de er så forskellige...både af udseende og af sind :D

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 28 ſeptember , 2012, 19:54 »
Tak for svaret Karoline! :D

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 28 ſeptember , 2012, 19:58 »
Nu har vi igen hen over aftensmaden snakket om det med at få høns.

Det jeg har fået at vide er at jeg er ved at være så gammel nu at jeg må få alle de husdyr jeg vil have, bare jeg selv passer dem. Og hvis jeg selv skal fodre hønsene hver dag, give dem vand hver dag, gøre bur rent, hente æggene, sørge for at de kan støvbade og alt det der.
Så har jeg nok ikke tiden da jeg jo er 14 år og der er tryk på med lektierne! :-\

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #42 Dato: 28 ſeptember , 2012, 20:29 »
Så lang tid tager det nu heller ikke at fodre 3-4 høns og hente æg om dagen.

HVIS det bliver til noget, så køb høns som er født her i foråret og som min. er 5-6 måneder, for de er nær eller begyndt æglægning,
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline TheBirdLover

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 28 ſeptember , 2012, 22:40 »
Så lang tid tager det nu heller ikke at fodre 3-4 høns og hente æg om dagen.

HVIS det bliver til noget, så køb høns som er født her i foråret og som min. er 5-6 måneder, for de er nær eller begyndt æglægning,

Det er jo ikke kun at give dem foder og hente æg. Du kan læse i en af mine tideligere beskeder hvad jeg også skal have tid til at gøre for dem.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #44 Dato: 28 ſeptember , 2012, 22:53 »
Har du ikke hønsegård til dem så du blot kan åbne til hønsegården om morgenen?

I vinterhalvåret kan der selvfølgelig blive behov for hjælp til at åbne for hønsene, da det vil være mørkt stadig når du er nødt til at tage afsted til skolen.
Mvh
Erik Andersen