Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Syg Høne  (Læst 2840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bemada

• Passiv bruger
Syg Høne
« Dato: 27 ſeptember , 2012, 08:26 »
    I foregårs opdagede vi orm i den ene redekasse i lorten. Efterfølgende stod jeg og kiggede på mine høns for og se om der kom noget ud af dem i mens jeg stod der. Men nej!! Men opdagede så at den ene høne bare stod helt stille med lukkede øjne, de andre høns kunne skubbe og hakke efter den (ikke noget ondt) uden den reagerede :-( jeg ringede til dyrlægen hvor han sagde at jegkunne prøve med sukkervand og hvis ikke det hjalp var der kun øksen tilbage :-(
    efter den havde fået sukkervand gik den lidt rundt, men i går stod den bare stille igen og i dag er blevet stået inde i hønsehuset. Jeg skal ned og hente ormekur til dem her senere.

Mit spørgsmål er:

1. Har i prøvet noget lignede vores jeres virker dårlig? og hvad gjorde i?
    2. Ville i vente med øksen til den har fået ormekur? eller ville i bare aflive den nu?

Håber i kan hjælpe

mvh Belinda

Offline Bemada

• Passiv bruger
Sv: Syg Høne
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2012, 08:31 »
den klat der var orm i var der også noget rødt i.

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 ſeptember , 2012, 08:34 »
jeg ville prøve ormekuren først,men holde øje med hende eventuelt sætte hende for sig selv
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 02 Oktober , 2012, 18:49 »
Jeg ville også lige give hende en chance, omvendt skal siges, at når en høne virker syg, er den som regel rigtig dårlig, for høns gør alt for ikke at virke syge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk