Hej alle
Herligt med et forum som dette.
Jeg er sprit ny i fjerkræs-verden (åh nej endnu een af dem

)
I længere tid har jeg ønsket mig høns - og evt også andet fjerkræ. Men først nu har manden min overgivet sig. Så nu jagter jeg solid info. Derfor er jeg nok lidt stille her på forummet - men jeg læser med over skuldren.
Vi har en stor grund her - og bor laaangt ude på landet. Så der er såmænd plads nok og faktisk til sådan et gammelt sted her - og hvor huset endda står med ståtag - ja der hører sig da høns til, ikk?
Nuvel - det er de gamle brune landhøns jeg sigter efter. Eller - det tror jeg da -for jeg bliver jo helt grebet af alle de fine høns der er. Men tror nu nok jeg holder fast i den høne alligevel.
Min plan er ikke kæledyrstanken - men en selvforsyningstanke. Mest mht. æg - men der ryger vel en høne i ny og næ også hen ad vejen. Jeg har allerede en aftale med en af mine 10-årige elever af den ægte "landmandsrace" om at hjælpe med evt. slagting. Som han siger med et let skuldertræk "Det tager ingen tid" - og han er bestemt vant til det. Hvorfor denne alliance? Tja - jeg er så blødhjertet at jeg nok får gjort alle mine dyr til kæledyr.
Et enkelt spørgsmål dog - hvilke fjerkræ kan man sætte sammen? Altså ikke mht. til plads og hvad de kræver - men om de kan enes sammen. På længere sigt ønsker jeg gerne ænder og kalkuner også. Manden min - pyha... det ved han ikke endnu

Ænder mest fordi her vrimler med snegle (heldigvis ingen dræbersnegle). Kalkun - ja det er kødet der frister.
Nu vil jeg stille og roligt bruge lidt tid på at læse en del af alle siderne her, og jeg har såmænd heller ikke meget at sige - endnu. Ville blot hilse på - stille et enkelt spørgsmål - og så ellers bare læse en del med.