Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: A38?  (Læst 2059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trines

• Passiv bruger
A38?
« Dato: 16 ſeptember , 2012, 11:02 »
Jeg har netop givet mine høns en halv liter A38 (som var tæt på at blive for gammel) blandet med havregryn, det var bestemt guf for hønsene... men jeg kom til at tænke på om de egentlig har godt af sådanne mælkeprodukter??

Mine høns får generelt ALLE rester fra køkkenet, men er der egetlig noget som de ikke kan tåle?
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: A38?
« Svar #1 Dato: 16 ſeptember , 2012, 11:05 »
Mine får jævnlig A38. Både som hønseguf men også rent. Netop når vi har noget tilbage som er ved at udløbe og som vi ikke får spist. Vores for alle vores madrester bortset fra Avocado.

I dag fik de et par kanelsnegle og rester af havregryn. Vi købte for et par ugersiden økologiske havregryn til 6 kr. pr. kg. så de får ofte havregryn som snak herhjemme.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 16 ſeptember , 2012, 11:39 »
A38 er noget af det bedste du kan give hønsene til at holde bakteriebalancen i orden i mavserne.

Her har hønsene altid adgang til en lille skål ren A38. Sjovt nok er det en lille delikatesse, de alle nyder en smule af lige inden sengetid - det er sådan et ritual her, at alle høns går i seng med hvide næb.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Malene V

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 ſeptember , 2012, 18:04 »
Mine hønsebasser har prøvet mange ting, eks. hytteost som de eeeelsker!! Næste ting de skal prøve bliver A38  :P ;)....