Hej jeg er ny i det med høns.
Jeg har læst flere indlæg og har prøvet at gjort mig så klog på det med høns som jeg nu kunne.
Jeg har for 2 måneder siden købt 4 orpintoner som burde være ca. 6 månder nu. De har ikke lagt æg endnu og regner med at det er fordi de ikke er klar endnu. Kan man se hvornår de er klar til æglægning? Nogen har fortalt mig at karmen skal skifte farve fra lysserød til meget rød (en er ved at gøre dette) er vi så ved at være der eller hvad?
Ud over dette købte jeg for 2 uger siden 2 stk orpintoner som skulle være i æglægning (ca 1 år)... men ingen æg endnu. Dette kan måske skyldes alt det nye, jeg ved det ikke?
Er der noget jeg kan gøre. De får en blanding af byg og æglægningsfodder. Jeg har ikke givet dem hvede da jeg har hørt at orpintonger har det med at blive fede. Men kunne de være en ide at give dem lidt hvede? har hørt fra en at det måske kunne være med til at sætte dem igang.
Derers indhegning er ca 60kvdm så pladsen burde ikke være for trang til de 6 høns, men er der noget andet jeg kan gøre. Eller skal jeg bare se tiden an.
Jeg ved jo godt at det ikke er nogle æglægningsmaskiner jeg har købt, men et enkelt i ny og næ ville da ikke være så tosset

. Håber på et godt godt råd eller to.
Er det i øvrigt høner eller haner? (se vedhæftede fil) Det ville jo være så dumt hvis det var haner.