Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skånske Blomsterhøns  (Læst 1692 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
Skånske Blomsterhøns
« Dato: 12 ſeptember , 2012, 15:14 »
Hej Venner :)

Jeg har forelsket mig i denne lille flotte og farverige race :P Men synes det er lidt sparsomt med info om dem, så har lidt spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe mig med :)

Er de meget flyvske, eller kan de gå i en gård med forholdsvist lavt hegn (ca 1m) ?
Er de hårdføre nok til at kunne gå ude i vinter trods deres størrelse (de får self. et legehus/hønsehus) ?

Og i må MEGET gerne øse ud med jeres erfaringer, og oplevelser med de små skønne skabninger :P

På forhånd tak
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Skånske Blomsterhøns
« Svar #1 Dato: 12 ſeptember , 2012, 15:57 »
Jeg har haft skånske blomsterhøns. Så jeg kan jo så sige hvordan min stamme var  ;)
Det er meget nøjsomme og fodersøgende høns, der elsker at komme ud i haven for at finde føde. Mine var meget dygtige æglæggere også om vinteren. Hårdføre er de også bestemt.
Flyvske er de så også lidt. 1 meter hegn holder dem ihvertfal ikke inde..du skal op i 180-200 cm og ingen tværpinde de kan lande på..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Tove

• Bruger
Sv: Skånske Blomsterhøns
« Svar #2 Dato: 12 ſeptember , 2012, 22:09 »
Vores holder sig inde bag et hegn på 1.80 og jeg tror ikke mindre kan gøre det. Til gengæld er de gode æglæggere, hårdførhed og nemme at ha sammen med andre racer. Og så er de - på trods af at det er en ret "let" race nemme at omgås; ikke totalt tamme, men tæt på. Og rigtigt smukke og sjove!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)