Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gold hønsegård  (Læst 1618 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Gold hønsegård
« Dato: 11 ſeptember , 2012, 12:33 »
Jeg er ved at udvide vores hønsegård  <P <P <L ,  nu hvor ræven ved hvor de bor  :-\
Men hvor stor en hønsegård skal man egentligt have for at der kan være græs i bunden. Jeg har overvejet at dele den i to, og lade dem have en ad gangen, men det var da nemmere bare at gi dem noget mere plads ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gold hønsegård
« Svar #1 Dato: 11 ſeptember , 2012, 13:02 »
Synes jeg har læst om 1 høne pr. 10 m2 hvis man altid vil have grønt græs, men jeg er ikke sikker. Det var her på siderne jeg læste det engang.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2012, 13:15 »
min lille avls gård til 2-3 høns + en hane ca 40 m2 med buske blev hurtigt øde i bunden, der er skygge og ikk de bedste betingelser for græs. men vilnok os udvide den

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2012, 17:22 »
Jeg har hørt den om de 10 kvm. for at der året rundt skal være græs og fødemuligheder, men om sommeren kan de tit klare sig med meget mindre. De 10 kvm. var også for store høns af skrabene race, så tunge dværge med fodbefjering eller korte ben eller bare knap så aktive vil kræve det mindre også selvfølelig.
Flemming, som fortalte mig det i sin tid giv også meget op i at hønsene selv skulle kunne finde deres føde og man derfor selv kun skulle give et minimum af foder til dem. Det gør jo også noget om hvor stor en mængde foder de har adgang til.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen