Jeg har løbeænder og SAcshen ænder. Er meget glad for dem begge. Løbeænderne er SUPER til det med snegle og de flyver ikke

det er en sjov lille and at se på med deres lodrette holdning, her går de under betegnelsen "pingvin-ænder"

Der er ikke så meget kød på dem, slagtevægt ligger vel på omkring 2 kg. De rapper men ikke voldsomt højt. Sacshen er meget lig landanden i størrelse. De snakker også, men mest hvis de gerne lige vil fortælle at kornfadet er tomt

De er kønne at se på og fylder en del mere i fryseren

Jeg har endnu ikke smagt nogen af dem da det er første sæson jeg har dem. Løbeænderne får nu også lov at leve da jeg er så heldig at have fået 1.1 så vil da prøve at lave lidt små løbere næste år

Sacshen har jeg 1.2 af og de skal alle slagtes inden så længe. Jeg købte hos Rosengårdens friland. Jeg har også haft moskus, to piger og dem er der ikke mere kød på end løbeænderne. Jeg syntes de er grimme at se på med alt det røde i hovedet. mine var kedeligt hvide. Mine løbeænder er vildtfarvet og meget kønne sachsen har også vildt tegninger men i mere jord/sand farver. Også meget kønne. Jeg har mest ænder for slagt men det gør jo ikke noget hvis de er kønne at kigge på så længe de lever. Mine sacshen har endnu ikke fløjet nogen steder, ved faktisk ikke om de kan. Jeg kan jo bedst lidt hvis min juleand har noget fedt på kroppen da det giver en lækker smag. Jeg syntes moskus er for tørre i kødet, men det er jo en smagssag.
Mine løbere har taget LANGT flere snegle end moskusænderne og samtidig så graver de i jorden med næbbet så de fanger også rigtig mange æg... Da jeg flyttede herud første juli var her så mange snegle at man ikke kunne lade døren stå åben uden at de kom ind

. Nu er det næsten en hel sensation hvis vi ser en stor snegl

OG jeg er omgivet af grønne græsmarker så levemulighederne er jo prima for sneglene, men de når ikke langt ind på denne matrikkel mere