Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sjove historier :D  (Læst 1946 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sjove historier :D
« Dato: 23 December , 2008, 15:00 »
Har du en sjov historie om dit eller andres hønse og andehold? :D

Så skriv den her, og del den med os andre :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Sjove historier :D
« Svar #1 Dato: 23 December , 2008, 15:05 »
Så vil jeg da starte med en af mine :D..

En af vores nabopiger er lige flyttet ud på sin egen gård. Hun fik i indflyttergave af mig en hane af racen plymouth rock og en hybrid høne.

Hønen har lagt helt vildt mange æg gennem hele efteråret, men så da jeg havde tre nye høns med hjem til hende fra LU (plymoth rock). Da stoppede den første høne med at ligge æg. Hun har så undret sig over det, men jeg har sagt at den nok bare holdte en kort pause.

Så her idag har hun så fortalt mig at de har fundet ud af at hun faktisk har lagt æg. De fandt en redefuld med 9 stk i, som hun havde gemt bag en stak hø. Hun mener så derved at den er fløjet ud hver dag, og har lagt sit æg, og derefter er den fløjet ind igen :)

Dumme høne vil jeg nok sige :P
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #2 Dato: 23 December , 2008, 21:43 »
Eller klog Mikkel, der var da pludselig ikke nogen der fjernede hendes æg..... ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 December , 2008, 21:52 »
Ja det er jo hvordan man ser på det :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 December , 2008, 23:23 »
For 10 år siden flyttede vi (en københavner og en amerikaner fra Los Angeles) fra København til vores lille landsby omgivet af gårde med rigtige landmænd.
Vi skulle selvfølgelig have høns i haven og anskaffede en lys sussex hane og fem høner.  (Hanen hed Hans, og han var bare verdens bedste og flotteste hane - jeg savner ham endnu.)
Vi lukkede dem ud i haven efter et par dage i hønsegården, og de klatrede op på kompostbunken, over hegnet og ind i naboens have.
Husk nu, vi kom fra København!  Vi fór efter dem for at genne dem tilbage i haven; men Hans førte dem bare ind i næste have.
Vi havde styrtet rundt efter dem i en timestid, da vores næstnabo kom ud i sin have, hvor vi var på det tidspunkt, og fortalte os, at de selv finder hjem om aftenen!!!!  ???
Det vidste vi ikke.  Jeg vil vædde på, at de grinede godt af københavnerne i vores landsby de næste dage.
Der er stadig nogen, der kalder mig "Hønseeksperten".   ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 24 December , 2008, 06:29 »
Jeg har en kær historie:
Forleden havde en af mine høner forvildet sig op på toppen af en ret bred bøgehæk vi har. Her sad hun nu og kaldte højt gokkende på hanen (det var derfor jeg fandt hende, for jeg skulle jo se, hvorfor hun gjaldede sådan op).Hun var helt klart utryg ved situationen, så jeg strakte mig op og rakte hånden ind til hende. Hun hoppede straks over på hånden, og mens hun sad og pludrede kunne jeg bære hende hen til de andre - det var først da hun så Jensen, hun fik travlt med at flyve ned til ham.
Jeg bliver bare så glad, når mine dyr i den grad har tillid til at jeg nok skal hjælpe dem :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 December , 2008, 13:34 »
Gode historier begge to :D...

Liski, Du skal ikke tage det så tungt... du ved da hvad en høne er. Nogle børn på 10-12 år tror æggene bliver lavet på fabrik og derefter sendt til supermarkedet :S
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 December , 2008, 14:45 »
Jeg har også en lille sød...og trist historie.
I sommers var min søster og hendes familie på besøg hos mig og skulle have 5 kyllinger med hjem. Kyllinger var vel ca. en måneds tid gamle. De kom i en papkasse, lufthuller blev lavet og de blev sat i bilen.
Så kørte min søster ellers glad og fornøjet hjem med de nye kyllinger, en køretur på ca. 3 timer. På halvvejen blev der lyttet og kigget til hønsene gennem et lufthul, tilsyneladende havde de det fint.
Da hønsene så skal sætte ud åbner min søster kassen, og min lille nevø på 2 år fulgte nysgerrigt med :) I kassen ligger så 3 døde kyllinger, helt stive og 2 der ser noget skidt ud. Min søster stikker i et vræl som et lille barn for det var bare et væmmeligt syn. Min lile nevø kigger på hende på den tænksomme måde som børn nu engang kan, og siger så: "Bare rolig mor, ik græde. Det går over igen, far kan lave dem med hammeren"  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 December , 2008, 15:13 »
Nåh, den søde lille!  Bare det var så vel. :)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 December , 2008, 15:13 »
Haha. Det var da godt nok en sjov historie.

Lidt skidt at de døde, men godt at han da kan mundre op ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Rie Møbjerg

• Gæst
« Svar #10 Dato: 27 December , 2008, 21:45 »
Da min store datter på n 24 år var en lille dejlig unge på knapt et år, skulle vi hente nogle ællinger.
Hun synes bare de var mindst lige så søde som de var - ganske uimodståelige !.
Dog ikke så robuste som en meget begejstret baby måtte fordre, så jeg forsøgte at vende ællingens bagdel hen mod hende, så hun kunne klappe denne knapt så følsomme legemsdel
Her kunne jeg så konstantere at ungen ikke var helt tabt bag en vogn -for hun blev aldeles rasende. Jeg burde have tænkt på at hun faktisk meget tidligt udviste stor sindsro og fornuft, og blev føjelig og tilfreds da den rigtige ende blev præsenteret :-).  Godt Nytår Rie :-)
« Senest Redigeret: 28 December , 2008, 01:25 Fra Rie Møbjerg »

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 December , 2008, 21:56 »
Haha :D!! God historie. Jeg sad ellers næsten i søvne og gennemlæste de nye beskeder og svar, men da jeg læste denne historie kvikkede jeg helt op  :D.

Også godt nytår til dig ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.