Nu har jeg søgt og ledt efter rugeæg til mine 2 skrukker, jeg har ledt efter daggamle kyller, jeg har læst om hvordan man afskrukker, ved hjælp af bl.a. sort spand....
jeg har været i vildrede, jeg har været bekymret og jeg har ikke anet hvad dælen jeg skulle gøre....
Efter bl.a. at have fået et svar om at den sorte spand måske var bedre end flere uger hvor de stakkels høns bare skulle ligge der og nærmest blive til skind og ben, og høne nr 3 havde lagt sig, tog jeg min beslutning!
Bevæbnet med en fin ny murebalje, gik jeg målrettet ned i hønsehuset, NU skulle de høns afskrukkes! Men men men... da jeg knælede foran reden, og så den første høne ind i øjnene, kunne jeg bare ikke lige få mig til at bruge baljen....
Nu har jeg så taget mine små høns ud af rederne, smidt dem ud i hønsegården, lukket lågen, fjernet æggene og fyldt hønsegården med små fine nye gulerødder med top, små bitte rødbeder med top, salat der er gået i stok, spidskål der var beboet af små larver, nyplukket græs klippet i mundrette bidder.... og trods deres små blege hoveder, ser de virkelig ud til at nyde friheden.... de støvbader som aldrig før, klukker, pudser fjer, strækker ben, spiser og drikker.... om et par timer åbner jeg igen for lågen ind til huset, og så gør vi det samme de næste dage også, med længere og længere tid med lukket låge!
Hvis dette ikke virker, så bøjer jeg mig, og sætter dem under baljen.... men det var en fryd for øjet at se mine høns sammen igen, glade og frie

håber håber håber det virker!
Men tak til jer der gav mig gode råd med på vejen
hønseknus fra Sarina