Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ? Om kyllinger og ude...  (Læst 4923 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
? Om kyllinger og ude...
« Dato: 31 August , 2012, 10:11 »
Ja jeg har jo 7små kyllinger ved hønemor.. Og de er blevet ert livlige de er vel 4uger efter hånden. De står pt i pallerammer 3stk oven på hinanden med volierenet over mest pga hunden..

Da vi har 3 andre høns og en hane der jo bare går i haven når de er ude så er jeg lidt i tvivl om hvornår det er ok hønemor kommer ud med kyllingerne. For de vil jo gå ud til de andre..

Idag har to kyllinger selv hoppe op på kanten og kigget ud og hoppet ned igen men der er lidt str forskel på dem så det er ikke alle der kan det endnu.

Skal jeg lade dem komme med ud til de ander eller hvad mener i???
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ? Om kyllinger og ude...
« Svar #1 Dato: 31 August , 2012, 10:50 »
Mine skruk med kyllinger har altid adgang til udelivet fra dag 1, og de benytter sig af det i vid udstrækning. De går sammen med resten af hønsene.
Dvs. hvis vi en dag er væk hele dagen, og det er en rigtig regnvejrsdag, lukker jeg dem som regel inde i et af stammerummene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 August , 2012, 12:20 »
Er lige med på en lytter... Vi har nemlig også en skruk med kyllinger (dog kun 8-10 dage gamle)... Og hun vil meget gerne ud i haven, men indtil videre jeg har været lidt for pyldret, og ladet hende og kyllingerne blive tilbage når de andre høns er kommet ud :-)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 August , 2012, 13:12 »
Det er helt naturlig, at skrukken går ud til de andre høns fra dag et, hvis vi ikke blander os.  ;)
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 August , 2012, 14:19 »
Nåh men så det jo ikke for Tidligt at få den på friland  /o... Er sikker på det bliver hyggeligt. Håber de ander vil lade dem være for de har jo ikke gået med kyllingerne tidligere men i den store med redekasserne...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 August , 2012, 14:21 »
Jeg lader også bare skruk med kyllinger gå med i haven, så snart skruk-mutter har lyst. Det har indtil videre (7-9-13) gået godt hver gang.... /o
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 31 August , 2012, 15:54 »
når de små allesamme kan hoppe over 1 palleramme er de store nok det styrer hønemor, men de har 2 rammer på til de er livlige nok. så de ikk hopper over ved et tilfælde

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 August , 2012, 18:04 »
Nå, vores var lige ude i en times tid... Det er ikke helt nemme at få lokket ind igen, men det gik da :P Og de hyggelige sig vist kongeligt med at gå og skrabe i jorden under det store rabarberblade...
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline Pernille Bernth

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 31 August , 2012, 20:34 »
Mine kyllinger bliver 5 uger imorgen og de har også været ude i haven en gang om dagen siden de var 2 uger. Dog altid under opsyn, da vi har mange katte der kommer på besøg. De andre høns har også været i haven samtidig og er meget nysgerrige og det har da også resulteret i at skrukmor har haft nogle småopgør, når de kom for tæt på. Nu har vi besluttet at skruk og kyllinger skal flytte over til de andre imorgen - så jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå uden de store problemer...
Venlig hilsen
Pernille
4 Danske Landhøns
2 Australorps
9 Kyllinger
10 grønne fingre

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 ſeptember , 2012, 01:53 »
Puha - jeg flytter vist ned i hønsegården i morgen - er ikke helt sikker på at alt hegn holder men mine bliver 4 uger på søndag og de er meget livlige nu. Hanen står udenfor og inviterer, han vil så gerne.

Offline Helle Frandsen

• Passiv bruger
    • www.askedrengen.dk
« Svar #10 Dato: 02 ſeptember , 2012, 08:59 »
Vores hønemor og hendes kyllinger, som er 4 uger nu, har også været sammen de andre høns hele tiden.
Den første dag tog hun dem ikke med ud, men så har de været ude hver dag siden.
De står klar når de bliver lukket ud om morgen og tit kommer de ud lige efter hanen  :)
Der har været en dag, hvor der regnede virkeligt meget, der lukkede jeg så de ikke kunne komme ud.
Med venlig hilsen
Helle Frandsen
1,5 store sølvrandet Wyandotter
2 skønne Broholmer, Aske og Tjalfe
2 dejlige Hus katte

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 02 ſeptember , 2012, 14:00 »
Vil nok over den næste uge sluse dem ind i den store flok i hønsehuset
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 05 ſeptember , 2012, 12:49 »
Jeg lukkede skrukken og de 7 kyller på godt 4 uger ud i går eftermiddags. Mor kom op og toppes med 2 af de andre høns og hun vandt. Desværre forfulgte hanen kyllingerne og hakkede efter dem. De endte med at gå i to flokke adskilt fra hinanden indtil jeg fik lukket de små ind igen. Er det en normal adfærd for haner? Skrukken angreb ikke ham. Det var os der greb ind når han jagtede dem.