Hejsa.
Dette bliver mit første spørgsmål på fjerkrae.dk, jeg har ellers fundet mange gode svar på andre spørgsmål allerede.

Sagen er, at jeg endelig i går fik de der høns (sussex) jeg har ønsket mig længe, og i dag var de ude i deres gård for første gang og guffe masser af græs og snegle <3...
Henad aften ville jeg se om de havde fundet ind i huset igen, de skal nemlig først gennem et hul i lademuren, for at komme ind i en hesteboks, hvor hønsehuset står.
De havde klaret hullet i muren men lå/ stod i hesteboksen foran huset... ok det er et nyt hus for dem, men det var jo meningen de skulle helt ind i hønsehuset, så jeg satte dem allesammen ind på gulvet i huset (hvor der faktisk var nået at blive pænt mørkt) og lukkede så lemmen for natten.
Måske var de bare meget trætte og mætte, jeg havde ellers tidligere sat korn frem til dem inde i huset og lagt spinatblade på rampen for at lokke dem ind i huset, men så langt var de altså ikke nået.
Jeg vil gerne have at de selv går ind i huset om aftenen, men det skal de måske ligefrem trænes til ?
Drømmen er at lågen til hønsegården skal stå åben om dagen, så de kan komme helt ud i det fri, jeg har dog tænkt mig at vente en uges tid så de lige får "hjemme" på plads først... men skal de mon have mere tid til at kende rutinerne, så de kan finde i seng til tiden ?
Hvis jeg laver en eller anden bestemt lyd hver gang de får foder, lærer de så ikke ret hurtigt at komme ind når det er fodringstid?
Håber der er et par erfarne høne-mødre som ved hvordan man bedst putter sådan en flok halvstore kyllinger

mvh. Kia