Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår kan jeg sætte de nye høns sammen med de gamle?  (Læst 2963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gittelinnm

• Bruger
Hvornår kan jeg sætte de nye høns sammen med de gamle?
« Dato: 26 August , 2012, 20:55 »
Kære Hønsefolk.
Jeg skriver for at få lidt hjælp til hvornår/hvordan vi sætter vores 2 nye  Wyandotter sammen med de 3 høns vi har i forvejen.
Vi har tidligere haft 4 wyandotter som desværre blev taget af ræven i efteråret.
Da vi var kommet os over den grimme oplevelse synes vi alligevel at vi savnede høns i haven og anskaffede 3 Barnevelder og en Orpington i foråret, desværre var den ene en hane og måtte i gryden da vi bor i villakvarter :(
Nu har vi så anskaffet 2 wyandotter og tænkte at når hønsene ikke var ældre (de store er omkring 18-20 uger og er ikke begyndt at lægge æg endnu) kunne vi bare sætte dem sammen, - men 2 af de andre høns løber efter dem med det samme vi lukker dem ud.
De har boet under samme tag og været adskilt så de lugter ens og kender hinandens lyde.
Hvordan får vi dem sat sammen uden at de små bliver kanøflet??
Håber at nogle af jer erfarne hønsefolk kan nogle triks.
Hilsen Gitte. <C

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvornår kan jeg sætte de nye høns sammen med de gamle?
« Svar #1 Dato: 27 August , 2012, 17:20 »
Der vil altid være lidt hakkerier i begyndelsen, når man sætter nye høns sammen, så længe det ikke tager overhånd, må man lade naturen gå sin gang og afvente, at de har fået lavet en ny hakkeorden
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #2 Dato: 27 August , 2012, 19:05 »
Gitte
Du kunne også prøve at tage de to som møfler de nye fra. Så de to går alene og de nye går sammen med de andre. Vent en uge . Prøv så at lukke de slemme ind til de andre , så alle igen er sammen. Somme tider kan det ligge en dæmper på bøllerne , hvis de andre får lov at finde rytmen og bøllerne så kommer som "de nye" :angel:
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline gittelinnm

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 August , 2012, 19:58 »
Tusinde tak for jeres svar.
Og er det i orden at sætte de små ind til de store nu, eller skal jeg vente til de er lidt større??
Havde selv tænkt på den med at sortere bøllerne fra i en periode og lade vores orpington tage sig af de små - måske det bliver løsningen.