Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Diatomejord hvilke er kræftfremkaldende  (Læst 7791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sigrid

• Passiv bruger
Diatomejord hvilke er kræftfremkaldende
« Dato: 22 August , 2012, 22:30 »
Jeg har læst trådene om Tør øko og Hermexide, men jeg synes det er voldsomt store portioner man skal købe, og også en ret høj pris i fragt. Nu har jeg kigget hos Amazon.de og de har et ret stort udvalg af diatomejord Fx denne http://www.amazon.de/Wabe-Kieselgur-Insektenschutz-Schaben-Ameisen/dp/B008P85C7K/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1345666967&sr=8-3

Men hvordan ved jeg om det er den kræftfremkaldende type eller ej?

Hvis nogen af jer som har købt store mængder er interesser i at sæle et par kilo til mig, har det også interesse  ;)

Miderne er ved at drive mig til vanvid :o

Susanne

• Gæst
Sv: Diatomejord hvilke er kræftfremkaldende
« Svar #1 Dato: 22 August , 2012, 22:37 »
Den farlige slags er  - så vidt jeg læste i Finns redegørelse - slet ikke beregnet til udryddelse af smådyr, men til rensning af filtre (så vidt jeg husker)

Og der står udtrykkeligt, at denne type er til bekæmpelse af mider og andet utøj.

Så den turde jeg godt købe :) Helt uden bekymring, endda !

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 22 August , 2012, 22:40 »
Umiddelbart ville jeg tro at det er noget tilsvarende (identisk med) Tør øko og Hermexide.

Så vidt jeg kunne se var det 2 kg til ca 110 kr + fragt. Mon ikke du vil lande på mindst samme pris som vi andre kommer til at give for 25 kg?
Mvh
Erik Andersen

Offline sigrid

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 August , 2012, 22:43 »
Tak for svar :-) Grunden til at jeg spørger er, at der flere steder står, at man skal bruge åndedrætsværn, når man arbejder med kieselgur, fordi det er kræftfremkaldende. Og det står både i forbindelse med filtre til svømmehaller og skadedyrsbekæmpelse. Andre steder står, at det er helt ufarligt og endda godkendt til fødevarer.

Og det passer jo meget godt med at der er to typer. Men det er dæmme ikke lige til at finde  ud af hvad der er hvad.

Offline sigrid

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 August , 2012, 22:45 »
Umiddelbart ville jeg tro at det er noget tilsvarende (identisk med) Tør øko og Hermexide.

Så vidt jeg kunne se var det 2 kg til ca 110 kr + fragt. Mon ikke du vil lande på mindst samme pris som vi andre kommer til at give for 25 kg?
Men fik I ikke kun den pris, fordi I købte en palle og delte? Ved du hvad fragten er på en enkelt sæk?

Her er fragten 10 euro så prisen lander på ca 200.

Edit: har nærlæst tråden og kan se nogen også har bestilt en enkelt sæk, så nu har jeg skrevet til dem og spurgt på en fragtpris hertil :)
« Senest Redigeret: 22 August , 2012, 23:26 Fra sigrid »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 22 August , 2012, 23:28 »
Se svar # 84 i følgende tråd:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=28105.75

Der er lidt usikkerhed om hvor vidt de lige har hævet prisen med 35-40 kr for en sæk, men det må du jo forhøre dig om.

Så uden at have lavet nøjagtig beregning ville jeg mene at du kunne få 25 kg i DK til samme eller lavere pris end du skulle give for 4 kg fra den tyske forhandler.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 22 August , 2012, 23:50 »
Edit: har nærlæst tråden og kan se nogen også har bestilt en enkelt sæk, så nu har jeg skrevet til dem og spurgt på en fragtpris hertil :)

Er det mig du kalder Edit? Meget er jeg blevet kaldt gennem tiderne - men denne var ny!  ;D

Inden du bestiller så hold lige hesten. Jeg har fået tildelt 3 sække af den fællesbestilling vi lavede, men har kun egentlig behov for 2 sække. Den 3. sæk er tidligere i aften blevet tilbudt et andet forummedlem i Kbh (som ikke har været logget på siden i eftermiddags). Men hvis hun melder tilbage at hun har foretaget sig andet i mellemtiden, eller måske har mistet interessen, kan du købe 1 sæk af mig (og jeg kan bringe den til Kbh uden merberegning). Så lad os lige se hvad jeg får af tilbagemelding fra det andet forummedlem.
Mvh
Erik Andersen

Offline sigrid

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 August , 2012, 09:12 »
Er det mig du kalder Edit? Meget er jeg blevet kaldt gennem tiderne - men denne var ny!  ;D

Inden du bestiller så hold lige hesten. Jeg har fået tildelt 3 sække af den fællesbestilling vi lavede, men har kun egentlig behov for 2 sække. Den 3. sæk er tidligere i aften blevet tilbudt et andet forummedlem i Kbh (som ikke har været logget på siden i eftermiddags). Men hvis hun melder tilbage at hun har foretaget sig andet i mellemtiden, eller måske har mistet interessen, kan du købe 1 sæk af mig (og jeg kan bringe den til Kbh uden merberegning). Så lad os lige se hvad jeg får af tilbagemelding fra det andet forummedlem.
Gammel vane fra et andet forum, hvor vi ofte skriver edit hvis vi redigerer i et afsendt indlæg :)

Jeg har fået følgende priser fra dem på mail:
25 kg. pulver 160 + moms
Fragt og emballage 250 + moms

Så lander jeg over 500 kr. for en sæk. Men ja kiloprisen er så til gengæld meget lavere.

Jeg venter spændt på, om du har en sæk for meget. Det lyder som et godt tilbud :)

Susanne

• Gæst
« Svar #8 Dato: 23 August , 2012, 22:37 »
Tak for svar :-) Grunden til at jeg spørger er, at der flere steder står, at man skal bruge åndedrætsværn, når man arbejder med kieselgur, fordi det er kræftfremkaldende. Og det står både i forbindelse med filtre til svømmehaller og skadedyrsbekæmpelse. Andre steder står, at det er helt ufarligt og endda godkendt til fødevarer.

Og det passer jo meget godt med at der er to typer. Men det er dæmme ikke lige til at finde  ud af hvad der er hvad.

Det er faktisk ret interessant at vide.  Er der nogen, der kan redegøre for de to forklaringer?