Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Trinol og Stalosan F!!!  (Læst 6203 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Friis

• Passiv bruger
Trinol og Stalosan F!!!
« Dato: 22 August , 2012, 08:51 »
Ja som jeg jo kan læse mig til herinde er jeg ikke ene om at have fået ekstra mange beboere i mit hønsehus!!!
Jeg tror jeg er ramt af blodmider og hønselus, det er muligt der er andet småkravl, men de 2 grupper her mener jeg at have identificeret efter at mit hår var levende efter et øjeblik i hønsehuset!

Jeg for straks herind for at søge råd og viden, og derefter på foderstoffen...
Her hedder CHOK den gule spray istedet Trinol, som jeg kan se det er det samme virkestof, men er der nogen der har andre kommentarer omkring midlet i forhold til CHOK? Eller er det præcis det samme!?
Dernæst købte jeg mig en ordentlig sæk Stalosan F, der jo kan strøs direkte på bunden. Og jeg tænker så om der mon er nogen der har erfaringer her også? For synes at allemulige andre produkter er nævnt herinde, men ikke rigtig de 2 jeg hurtigest og lettest kunne skaffe!

Tænker også om der er nogen der ved om Stalosanen rent faktisk tager livet af de kryb der har tænkt sig at leve i bunden, eller om produktet bare udtører og dræber bakterier og svampe?! Det er jo selvfølgelig fint, men ville jo gerne have noget der kunne 'rydde op' i det hønsehus!

Dernæst...hvor ofte behandler I andre med de forskellige produkter?! Jeg er jo lige klar til at gøre det dagligt...men der er vel noget cyklus i de små kræ der er værd at behandle ud fra?!

Håber I kan hjælpe mig lidt...

Mange hilsner
Henriette

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Trinol og Stalosan F!!!
« Svar #1 Dato: 22 August , 2012, 09:35 »
Jeg mener ikke, der er Permethrin i Staldchok. Det er der i Trinol 810

Se evt. denne oversigt:
http://www2.mst.dk/udgiv/publikationer/2002/87-7972-138-9/pdf/87-7972-138-9.pdf
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 22 August , 2012, 10:57 »
Stalosan, har jeg brugt i årevis under strøelsen hos hestene, og hos hønsene, det forhindre feks. flueæg i alt klække ved at tørre ud, men jeg ved ikke helt om det kan slå noget ihjel.....
Hvad angår, Bio trinol, så står der jo at det ikke er til fjerkræhuse, men ikke noget om hvorfor.

Staldshok både den gule og den lyserøde, kan anvendes til høns.

Jeg bruger også trinol, bare mine katte ikke er i nærheden, de tåler det ikke så godt.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Friis

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 August , 2012, 11:10 »
Jeg fandt indholddeklaration på lyserød staldchok og trinol Turbo Jet som den jeg har købt hedder, de indeholder præcis det samme! Så hvis den lyserøde er ok, burde Trinol Turbo Jet også være det...

Men synes det er lidt svært at finde info om tilbageholdelsestider på produkterne, samt finde noget om hvor ofte det er nødvendigt at bruge... hmm...

Men glad for at høre det med Stalosanen

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 August , 2012, 14:25 »
"Stalosan, har jeg brugt i årevis under strøelsen hos hestene, og hos hønsene, det forhindre feks. flueæg i alt klække ved at tørre ud, men jeg ved ikke helt om det kan slå noget ihjel....."

Nåh, Indholdet af arsenik skulle jo nok kunne slå lidt ihjel.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 22 August , 2012, 14:52 »
Arsenik?!?!?!
Indhold i Stalosan F
Anvendelse af Stalosan F:
http://www.protekta.ca/pdfs/stalosan_manual.pdf
Udvidet beskrivelse:
http://www.protekta.ca/pdfs/stalosan_summary.pdf
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 23 August , 2012, 16:29 »
Jeg har dog aldrig hørt om arsenik i stalosan F  ??
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ayalone

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 August , 2012, 11:55 »
Er ligeså interesseret som trådstarter i at få en opskrift på fremgangsmåde. Måske jeg skal oprette ny tråd for at den bliver set :)