Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk stop med æg hvornår  (Læst 2020 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Skruk stop med æg hvornår
« Dato: 09 August , 2012, 18:41 »
Når en høne bliver skruk. Vil den så stoppe med at lægge æg med det samme? Eller vil de æg som var undervejs i systemet blive lagt i starten af skruk perioden??

Jeg har en skruk, som lagde sig i tirsdags og både i går og i dag har jeg kunnet hente 1 æg ud over de to køleskabsæg hun har fået indtil jeg har samlet lidt pæne ruge æg til hende.

Der har dog været besøg af andre høns i kassen mens hun lå der, men dem flyttede jeg da jeg tilfældigt var derude. Så de burde være fra skrukken selv men muligheden for at det er fra en af de andre er der jo også.

Offline Halldor

• Bruger
Sv: Skruk stop med æg hvornår
« Svar #1 Dato: 09 August , 2012, 23:23 »
Jo, jeg har set at mine høner kan lægge 1-2 æg efter at de er begydnt at ruge. Dette synes jeg sker, hvis hønen ikke har "fuld rede". De islandske synes reden er fuld ved 12-14 æg.
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 August , 2012, 08:52 »
Jo, jeg har set at mine høner kan lægge 1-2 æg efter at de er begydnt at ruge. Dette synes jeg sker, hvis hønen ikke har "fuld rede". De islandske synes reden er fuld ved 12-14 æg.

Ok, jamen så er det jo helt normalt. 2 æg fylder jo heller ikke meget ;-)

Tak

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 10 August , 2012, 09:03 »
Det er som sagt tidligere, helt normalt med et eller to æg mere, efter rugningen er påbegyndt.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.