Tænk engang ikke alene er der en eller anden der har opfundet hønse-bleèr, men det mest utrolige er dælme da det faktisk kan sælges og bliver købt......

??
Jeg ville godt nok lure en kende ved etsådan syn over hækken i en villahave. Og det kunne måske (inden denne skrupskøre lov) ellers have givet anledning om anmeldelse af mistrivsel hos høns.
Nå, men betyder det så at hvis høns skal til at gå med ble, så kan man åbne hønse-dagpleje hvor de kan/skal have bleen skiftet reglmæssigt, for at undgå misrygt?
Min gamle farfar ville, hvis ikke han allerede var død, have klasket sig på lårene af grin over det samfund vi er midt i.
Hans bemærkning ville nok af lydt i stil med " Der har levet og skidt dyr /høns på denne jord så længe i menneskets historie, som denne kan føres tilbage til - og mennesket ser da ud til at have overlevet."
Eller hvad er det da endt med? Er vi blevt en ny steril type/race, endnu u-opdaget særlig art, nedstammet fra det forhistoriske menneske???

Stof til efter tanke ihvert fald- og skulle de kloge lov- besluttere læse med her, så håber jeg da ikke du/i tager løn/ skattekroner for faktisk at overveje tanken om hvad denne to-benet nu art skal hedde?

Venlig hilsen Janni