Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanebytte?  (Læst 1625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Hanebytte?
« Dato: 06 August , 2012, 21:50 »
Efter 25 års pause valgte vi at få høns igen, de skulle "luge" i den bageste del af haven, ialt 40 m2. Vi købte 1.4 dansk dværg landrace. Nu er det gået stærkt, 7 kyllinger er ruget ud. alt er fint men med tiden skal hanen vel skiftes ud - hvad gør man så - han er jo en herlig fyr.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanebytte?
« Svar #1 Dato: 06 August , 2012, 22:08 »
Hvis ellers det er sunde og raske høns, så kan I sagtens beholde hanen i et par år eller 3 endnu.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 August , 2012, 19:10 »
Jeg tænkte på risikoen for indavl, nu har jeg 1. sæt kyllinger, hvor jeg vil beholde hønerne så en parring vil jo så ske med deres far.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #3 Dato: 08 August , 2012, 20:53 »
Høns har ikke de store problemer med indavl bare de er sunde og raske og i særdelshed Landhøns er gode til dette hvor mange stammer sagtens kan klare sig i 25 år uden blodfornyelse.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 August , 2012, 22:42 »
Mange tak for svaret, det glæder mig for vores dyr er primært hygge/kæledyr, jeg ville nødig af med den hane som vi ihærdigt prøver at gøre tam.