Øv øv øv - skuffelserne står i kø!
Havde 42 æg fordelt i 2 rugemaskiner, og har indtil nu fået 8 kyllinger, hvoraf de 2 måske ikke overlever (dårlige ben), 2 æg,der skal klække idag, men ikke viser livstegn, heller ikke når man banker forsigtigt på og lytter, og 5, der skal klække om 4 dage. I bedste fald bliver det 15 kyllinger. Det er godt nok et elendigt resultat!
Jeg har lige kasseret 9 -
NI- æg, der var med fuldt udviklet, men død kylling, nogle i begyndende klækning med huller i forskellige størrelser.
Hvor er det bare skuffende!
Hva' Pokker gør jeg galt?
Jeg har tænkt på, om en af årsagerne kan være, at de kyllinger, der faktisk kommer ud af æggene, vælter rundt mellem æggene og får dem vendt og gokket ind i hinanden hele tiden.
Der har også været en katastrofal dårlig befrugtning af æggene den her gang, både mine egne æg og dem, jeg har købt 2 forskellige steder. Ud af 12 3-farvede Sussexæg har jeg fået én vakkelvorn kylling indtil nu, og jeg får næppe flere - det vil i hvert fald vise sig meget snart, da det er de 2 æg, der skal klække idag eller senest i morgen. Ganske vist har postvæsnet ansvaret for de 4 af dem, og det kan man jo ikke klandre hanen for.

Men det er stadig et jammerligt resultat

Ud af 12 New Hampshireæg røg 1 i posten, 6 var ubefrugtede og de sidste 5 skal klække om 4 dage.
Der er virkelig plads til forbedringer!
Godt man har sine dejlige Brahmaer - det er de eneste, der har leveret et ordentligt resultat, og de kyllinger er så til gengæld også helt bedårende