Hej alle.
Jeg er sku lidt ked. Jeg har jo hentet mine høns i dag. 3 store gule orpIngtons fre 2011 og to unge 'høns' den ene skal gerne være en høne, den anden en hane.
Det var egentlig sådan noget der bare skete. Kom egentlig for at få 5 'gamle' høns, men efter lidt snak, blev vi enige om de 5 jeg fik.
Da han tog dem ud for at komme dem i kasser, ser jeg at de to unge er plukkene bag i. Det er alle unge høns. De gik sammen med flere store, ingen af de store var plukkene. Jeg spurgte hvorfor, og han sagde at de var da der havde været et voldsomt regnskyld og de havde været lukket inde og derfor havde kedet sig og plukket hinanden.
Nu læser jeg så at de ofte er en dårlig vane der er umulig at komme af med, eller mider. Havde jeg dog bare holdt mig til de gamle og hvorfor fanden tog jeg nogle der var plukkede?
Kan i komme med nogle ord på hvad det kan være, kommer fjerne igen? Er det bare rigtig dumt det jeg har gjort?
Nu har de jo været her siden halv tre og de er tydligt stadig de tre gamle der styrer, men de to små hygger sig, spiser, skraber, støvbader og det hele og de går sammen, selvom de bliver holdt lidt nede. Det er altså ikke sådan at de gamle er efter dem hele tiden.
Jeg er lidt trist. Jeg havde glædet mig helt vildt til i dag og jeg synes egentlig det var et fint sted og en god oplevelse, men nu bliver jeg alligevel i tvivl og han her snydt mig?! Øv øv...