Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så blev kyllingerne smidt ud  (Læst 4469 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hlau_99

• Passiv bruger
Så blev kyllingerne smidt ud
« Dato: 05 August , 2012, 10:31 »
Efter samvittighedsfuldt at have passet dem i 8 uger, smed skrukken kyllingerne på porten, og rykkede ind i hønsehuset til de øvrige damer. Der var en del piven fra kyllingerne, men de fandt da selv tilrette på en af siddepindene i hønsegården. Gad vide hvor længe der går, inden de tør rykke ind i hønshuset?  :)

Henrik

0.4 Welsumer, Rustrøde
6 uspecificerede hvide Sussexkyllinger

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Så blev kyllingerne smidt ud
« Svar #1 Dato: 05 August , 2012, 11:14 »
Nååååhhh - stakkels, stakkels forladte teenagere :'(

De kommer nok hurtigt over det. Sikke et dejligt billede af nogle dejlige fjer ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 05 August , 2012, 11:20 »
Nårhh stakkels kyller.
Min skruk, tog sine unger med ind i løvens gab, og de første aftener sad de på pind med hende, men så var det også slut, og de måtte trykke sig sammen i et hjørne på gulvet.
Nu er de flyttet hjemmefra, men indtil da, var de de sidste der fik lov at komme i seng,,,,,, sådan er det at være teenager i hønseverdenen. *t
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 05 August , 2012, 12:08 »
Nååååh, man aner en tung sky af depression over dem.... MOR kan ikke lide os længere :(.
Heldigvis går det hurtigt over.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 05 August , 2012, 16:26 »
Hvor er de dejlige *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05 August , 2012, 16:32 »
 ;D Herlig historie og dejligt billede...

Jeg fandt osse 8 kyllinger i æbletræet da mor havde forladt dem. De var så depressive at de ikke længere kunne sove i den bolig de ellers havde sammen med deres mor... moren var tilbage i hønsehuset  ::)

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 August , 2012, 16:55 »
Hvad gør man egentligt når hun forlader dem? Jeg har skruk og 3 kyllingerne boende i kattebakke under hønsehuset, men når nu skrukken rykker tilbage til de andre, skal kyllingerne så bare blive for sig selv, eller skal de flyttes på pind i hønsehuset når det er mørkt?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 05 August , 2012, 17:23 »
Det ville jeg gøre Søren  :)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #8 Dato: 05 August , 2012, 17:24 »
Jeg plejer at afvente og lade kyllingerne gøre hvad de tør, og efter et stykke tid lusker de ind til de andre, som de sidste når alle er til ro.
Det er lidt forskelligt min sidste skruk, tog sine store kyllinger med i huset til de andre, men det sker ikke altid, når hun er færdig med ungerne er hun færdig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 05 August , 2012, 18:55 »
Mine kyllinger er jo allerede i hønsehuset sammen med skrukken, så når mor vælger at gå på pind, følger de små med, nogen klumper i en redekasse, det plejer at gå ret nemt.
Lige pt. har jeg en høne, der er færdig med sine kyllinger, og har lagt en bette håndfuld æg, for så at skrukke igen, hende halvstore kyllinger, går ude sammen med de andre i haven om dagen, om natten er der flere af dem, der putter i redekassen hos skrukken, og det må de gerne, jeg har også set at de lige smutter ind til hende i løbet af dagen.
Det får nu nok en ende når de små kommer i begyndelsen af næste uge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle Frandsen

• Passiv bruger
    • www.askedrengen.dk
« Svar #10 Dato: 06 August , 2012, 09:12 »
Det er første gang jeg har en skruk og kyllinger, men jeg har også hende i hønsehuset sammen med de andre høns. Indtil videre går det fantastisk, de andre høns og hanen er meget intresseret i hendes kyllinger, men de er meget forsigtige alle sammen.
Med venlig hilsen
Helle Frandsen
1,5 store sølvrandet Wyandotter
2 skønne Broholmer, Aske og Tjalfe
2 dejlige Hus katte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 06 August , 2012, 09:48 »
Det er også sådan jeg oplever det, Helle. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk