Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dumme høne !  (Læst 955 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Dumme høne !
« Dato: 01 August , 2012, 17:33 »
21 dage venter man, der kom 2 kyller i mandags ud af 12, vente vente, i går kunne jeg med nåde pille et par skaller mere ud og i morges lå hun stadigvæk så fint på reden, og hva ser jeg da jeg kommer hjem efter job  :-\ hun er gået fra reden med 3 kyller og der ligger 4 halv kolde kyller,  en død og en som har hakket hul, samt 3 kolde æg   /d  Babu babu,  de kolde blev smidt under en anden skruk som fik kyller idag, den døde forsøgt genoplivet og lagt i min rugemaskine med den svagest + 3 æg. Den døde fik jeg ikke liv i, men den anden kom til hægterne og er nu under mor. Den anden høne var nu meget over booket, så efter 2 timer under hendes fjer kom de tilbage til moar, ægget med hul i ligger stadigvæk under reserve mor og der er liv, jubiie. DET ER SKU IKKE NEMT ! Så nu går man og tjekker hver 5 minut om alt er som det skal være. :o

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
Sv: Dumme høne !
« Svar #1 Dato: 01 August , 2012, 17:43 »
Jeg håber det lykkedes, (hvad vi ikke gør for de små kyller?)
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 01 August , 2012, 21:36 »
Sikke et held, at du havde den anden skruk, sikke en gyser. Er nogle af æggene måske "for-ruget"?
Det er jo et typisk eksempel på, hvad der kan ske, hvis æggene ikke er lagt under hønen samtidig, eller altså hvis nogle af æggene har ligget lidt længe under en høne inden de er samlet ind.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 August , 2012, 21:38 »
Hold da op. Godt du havde øje med dem  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #4 Dato: 01 August , 2012, 21:54 »
pas på du ikk stresser den anden skruk

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #5 Dato: 02 August , 2012, 14:20 »
Alle æg var lagt under på en gang. Den anden høne tog det heldigvis pænt og alle hendes kyllinger var klækket i morgen, der var en som manglede i går, men den er kommet ud til morgen. Så nu venter jeg bare til det bliver fyraften og jeg kan komme hjem og tjekke om alt er ok ;)
Det maranæg som der var hul i, tjekkede jeg kl 16 og den var på vej ud, kl 20 var den død  :-\ jeg pillede den helt ud af ægget og førstehjælp blev givet, uden resutalt  :'( De 3 hele æg i maskinen er ikke klækket, så åbner dem i eftermiddag, for at se om de er døde tæt på 21 dagen.

Kan ikke holde ud at være på arbjde, når de små pus klækker...