hej Karina
hvordan endte den her for dig? Jeg bøvler selv med allergisk reaktion som bølger op og ned og har stået på siden før påske. Det ligner mest af alt hårfarveallergi når jeg googler, men jeg har ikke fået farvet hår siden påske, så nu trækkes der i land - det må være fødevarer. Jeg HAR så fået foretaget priktest og blodprøve og nu er der et halvt års ventetid på videre svar fordi mine luftveje umiddelbart ikke er påvirket.
Grunden til jeg hiver en tråd med andre symptomer frem er, at jeg nu er midt i et ordentligt anfald igen - og jeg de sidste dage har klargjort og flyttet høns, kyllinger, kaninhus. Jeg mugede ud dagen efter min hårfarvning til påske og først den dag kom symptomerne, så ja... nu frygter jeg jo, at der er noget i støvet, jeg ikke kan tåle. Blodprøven siger dog at jeg ikke er allergisk overfor dyr, så jeg tænker det må være i strøelsen. Jeg kan godt strø sand hos hønsene i stedet for halm og spåner, men det kan jeg jo ikke hos kaninen... vel?
Jeg får hævede øjne, ja faktisk også både ansigt i det hele taget (pande, næse, læber...) og huden bliver som om den koger op til små sitrende bobler, svier, revner. Første gang var det så i følgeskab med blærer på hænderne også. Jeg bliver flammende rød på brystet og i ansigtet.
Uanset hvad jeg har undgået kontakt med af fødevarer så har jeg haft det her on off i måneder nu og bliver naturligvis vanvittig. Ja og så slår det mig, at det kan være omgang med hø, spåner, dyrestøv, skimmel-i-høet eller andet.
Erik, er mildin sådan lidt ligesom benaday?