Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Et menneskeproblem?  (Læst 12241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Et menneskeproblem?
« Svar #15 Dato: 01 August , 2012, 08:13 »
Kristina, altså at din mands ansigt klør?

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 01 August , 2012, 09:30 »
Øv Karina. Det lyder ikke rart. Jeg håber du finder ud af det, og at det ikke skyldes allergiskreaktion ift din elskede høns *t
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 01 August , 2012, 12:19 »
Ja, huden klør, øjnene løber i vand og en svag hævelse i ansigtet.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

karina dj

• Gæst
« Svar #18 Dato: 01 August , 2012, 12:58 »
Tak begge 2  :)

Jeg holder lige øje med det ikke udvikler sig til øjnene. Jeg har altid været overbevist om den slags ikke rammer mig, og så er man allerede godt hjulpet på vej  ::)

Er det allergi må jeg ta' det til den tid, kan ikke lige overskue konsekvensen nu her.

Jeg tror lissom Bettina skriver, at jeg bare skal ha' gjort mig færdig med de kyllinger i stalden og ha' muget godt ud, så forsvinder det snuller der  *k

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #19 Dato: 01 August , 2012, 23:51 »
Symptomerne ligner jo ikke overhovedet hinanden, så jeg håber ikke jeg er ramt af allergi.

Det er forholdsvis nyt, som faktisk osse følges lidt med at det klør i øjenkrogen når jeg har med hestene at gøre.

Jeg siger ikke mere, men måske du skulle prøve at tage 1 Mildin/dag (eller lignende) i en periode for at se om det dæmper dine allergiske reaktioner.

Åhh nej, undskyld, nu kom jeg til at skrive fy-ordet.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 01 August , 2012, 23:54 »
 ;D

Ringede til lægen for at høre om jeg kunne få taget en priktest, men så snakkede sekretæren om det først er blodprøve  <R Så kommer jeg vist ikke afsted...

Får man det i håndkøb Erik?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 02 August , 2012, 00:21 »
Mildin er håndkøbsmedicin.

Jeg er også er skvat til blodprøver, bedøvelser, ja alt der har med sprøjter at gøre, eller at skære i kroppen.

Men jeg har dog over årene lært at håndtere flere af disse ting, så jeg ikke behøver en tur 'i gulvet' hver gang.

Ved blodprøver hjælper det at få lov at ligge ned, med ryggen mod hvad der foregår, og så blot 'stikke dem en arm' at arbejde med. Hos tandlægen, må hun gøre forberedelser bag mig så jeg ikke kan se dem, og så bare bede mig gabe op når hun skal lægge bedøvelsen.

Det virker for mig, men jeg er helt med på at det ikke nødvendigvis virker for dig.
Mvh
Erik Andersen

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 02 August , 2012, 06:48 »
Karina, jeg er ked at af sige til dig, men man kan hvad man skal.
Ingen er glade for at få taget blodprøver, men når dine gener bliver store nok, mander du dig nok sammen. Bare lidt dumt i mine øjne, at gå og være generet af allergien når der kan gøres noget ved det. Evt. som Erik skriver tage en pille mod allergi, de fåes jo i håndkøb.
At du er specielt generet hos kyllingerne er jo klart, de er mere livlige end hønsene og hvirvler mere af allergenet op, men alt peger jo tydeligt på at du har en mere eller mindre mild form for allergi overfor fjerkræ (du udelukket selv spånerne osv.)
Kom op til lægen, kig den anden vej når prøven skal tages og tag det som den stærke kvinde Q du med garanti er og en priktest er ikke at være nervøs for, for der prikkes kun i overfladen på din arm....  ;)

karina dj

• Gæst
« Svar #23 Dato: 02 August , 2012, 07:55 »
 ;D I er søde, tak for jeres ord.

Jeg har det som dig Erik, angst for nåle og at blive skåret i... det er som med alt andet angst fuldstændig ulogisk og ikke noget man bare kan stramme op om. Seføli kan man når man skal, men ikke helt uden at hyperventilere og årsagen skal altså være alvorlig nok til jeg bare stikker dem min arm...
Nok er jeg en stærk kvinde, men jeg mener man er først stærk når man har erkendt sin svaghed  ;)

Jeg kan overskue en priktest, så jeg vil seføli holde på mit ønske om at springe blodprøven over...
Det er helt tydeligt at det starter med at klø, ligesom hvis man mærker noget fnuller man bare lige skal puste væk. Klø lyder så voldsomt, kilder virker vist bedre som beskrivelse. Og det starter når de sidder helt stille på pind og jeg skal tæt på for at se deres fjer fx. eller jeg samler en op for at holde den...

Forestil jer lige en ulykke, hvis man blev allergisk overfor vores skønne hobby  :o sådan for alvor!
Jeg tester lige det medicin hvis det forstærkes...som det er nu kan jeg godt sidde derinde nogle minutter uden gener.
Tak for tippet!

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
« Svar #24 Dato: 10 August , 2012, 15:38 »

Det er helt tydeligt at det starter med at klø, ligesom hvis man mærker noget fnuller man bare lige skal puste væk. Klø lyder så voldsomt, kilder virker vist bedre som beskrivelse. Og det starter når de sidder helt stille på pind og jeg skal tæt på for at se deres fjer fx. eller jeg samler en op for at holde den...

Er du sikker på, at det ikke er kryb?
Det du beskriver oplever jeg også, når jeg har haft fat i en høne, endda at det klør i hovedbunden!
Ofte hænger det sammen med lus og andet kryb man næsten ikke kan se.
Oplevede det her i juni og gav så alle høns en lusekur:
De blev sprayet et par gange over nogle dage med vand tilsat tetræolie (10 dråber til ½ liter, tror jeg).
Nu er lusene væk, og det klør ikke mere.

Tetræolie kan også bruges som lusemiddel til mennesker (1 dråbe tilsat alm. shampoo), men må IKKE anvendes til katte!
De aktive stoffer i tetræolie er i familie med terpentin, altså et opløsningsmiddel, så det skal anvendes i en meget tynd opløsning. Men mere er heller ikke nødvendigt - det er stanken krybet reagerer på  <B
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #25 Dato: 09 Juni , 2013, 01:43 »
hej Karina

hvordan endte den her for dig? Jeg bøvler selv med allergisk reaktion som bølger op og ned og har stået på siden før påske. Det ligner mest af alt hårfarveallergi når jeg googler, men jeg har ikke fået farvet hår siden påske, så nu trækkes der i land - det må være fødevarer. Jeg HAR så fået foretaget priktest og blodprøve og nu er der et halvt års ventetid på videre svar fordi mine luftveje umiddelbart ikke er påvirket.

Grunden til jeg hiver en tråd med andre symptomer frem er, at jeg nu er midt i et ordentligt anfald igen - og jeg de sidste dage har klargjort og flyttet høns, kyllinger, kaninhus. Jeg mugede ud dagen efter min hårfarvning til påske og først den dag kom symptomerne, så ja... nu frygter jeg jo, at der er noget i støvet, jeg ikke kan tåle. Blodprøven siger dog at jeg ikke er allergisk overfor dyr, så jeg tænker det må være i strøelsen. Jeg kan godt strø sand hos hønsene i stedet for halm og spåner, men det kan jeg jo ikke hos kaninen... vel?

Jeg får hævede øjne, ja faktisk også både ansigt i det hele taget (pande, næse, læber...) og huden bliver som om den koger op til små sitrende bobler, svier, revner. Første gang var det så i følgeskab med blærer på hænderne også. Jeg bliver flammende rød på brystet og i ansigtet.

Uanset hvad jeg har undgået kontakt med af fødevarer så har jeg haft det her on off i måneder nu og bliver naturligvis vanvittig. Ja og så slår det mig, at det kan være omgang med hø, spåner, dyrestøv, skimmel-i-høet eller andet.

Erik, er mildin sådan lidt ligesom benaday?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #26 Dato: 09 Juni , 2013, 10:33 »
Karina jeg døjede også med fyord. Havde ekstremt ondt i hovedet ingen hovedpinepiller kunne klare det. Indtil en sagde til mig at det måske var fyord. Så tog jeg allergipiller og havde ikke længere noget problem, men ve og skræk, hvis jeg havde glemt den daglige pille. Indtil for nogle år siden, hvor jeg tog til zoneterapi nogle gange. Wupti. Siden har jeg ikke behøvet at tage en eneste pille.

Min kollega fik også konstateret allergi, hun svulmede op i hovedet og ansigtet så irriteret ud, det viste sig at hun ikke kunne tåle mælk. Jeg fortalte hende hvordan min allergi forsvandt og straks bestilte hun tid til zoneterapi. Ganske rigtigt, nu spiser hun is og drikker cacaomælk.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #27 Dato: 09 Juni , 2013, 11:34 »
Jeg tænker at alt med den'fyord' handler om mængden af provokatorer. Dvs desto flere ting der driller ens system desto størrere risiko for udløsning af reaktion. Stress og hormoner er også faktorer i dette.
Når det er værst ved kyllingerne hænger det måske sammen med
 at kyllinger efter sigende skifter fjer 7 gange før deres fjer er klar?

Jeg reagerer selv på myggestik og får hvert  forår akkupunktur en gang og det gør at jeg ikke svulmer op på stikkene. Akkupunktur er meget virksomt mod fyord. Du kigger bare væk når behandlingen startet for det er faktisk ikke nåle men tråde der bruges til behandlingen.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #28 Dato: 09 Juni , 2013, 20:42 »
Skal man kende provokatoren for at kunne modtage hhv. zoneterapi og akkupunktur?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #29 Dato: 09 Juni , 2013, 20:45 »
Det tror jeg ikke Julie.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race