Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Langt om længe....  (Læst 2445 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lindemose

• Passiv bruger
Langt om længe....
« Dato: 31 Juli , 2012, 20:53 »
fik jeg det fantastiske opkald - at nu var der 3 orpington kyllinger klar til mig i Esbjerg (eller omegnen i altfald)

1 blå og en gul høne og ikke mindst en splash hane.. uha... dem har jeg næsten ventet på næsten i et år  ;) så mandag blev aftalt som den store hentedag - ungerne pakket og os afsted i den lille blå fiat 500, proppet med kassen (som næsten ikke kunne mases ind på forsædet) fyldt med bløde spåner..

og sikken en kasse lækkerbidsker der ventede mig  ;)
sidst på dagen vendte jeg så hjem med de fine små basser.. nu er der så gang i hakke-ordenen i hønsegården.. men mon ikke de snart er med i klubben  :)

glæder mig så meget til at se dem blive store og flotte.. i sær hanen venter jeg mig meget af.. ligenu er han jo bare en pippende teenager.. ikke specielt køn, men det kommer jo  :)

god aften derude, til både dem med og uden fjer  :D
Lykkelig ejer af

1 blå, 2 sorte samt 2 gule Orpington damer og 1 splash hane og 6 forvirrede hønekyllinger..
1 DV
1 shetlænder
1 kanin
1 gul banan  (undulat)

2 lækre unger af egen avl og 1 stk. overbærende husbond :0)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: Langt om længe....
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2012, 20:56 »
Åh, den fantastiske følelse af at have budt nye beboere velkomne  *p, og gå og se hvad de udvikler sig til, og hvordan de er  ;D
Tillykke med dem  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Bente H.

• Passiv bruger
  • Gør hverdagen til en fest, rid islandsk hest!
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2012, 21:10 »
Tillykke med dine orpington.
Jeg har også hentet 4 stk orpington i nærheden af Esbjerg. Vi har nok været samme sted :-)
Fine, fine hønekyllinger. Mine er gul/sortsømmet.
Jeg føler mig også meget heldig!
Held og lykke.
0.2 gul/sortsømmet orpington,  0,2 araucanaer, 2.3 islandske heste, 0.1 shetlandspony, 1.1 staldkatte,
0.1. ruhåret gravhund

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 01 August , 2012, 20:22 »
Dejligt når Orpington ungdyrene er ventede i deres nye hjem.
Så håber jeg de arter sig vel, og opfører sig pænt, og gør deres opdrætter ære  ;)
Held og lykke med dem...

Offline Bente H.

• Passiv bruger
  • Gør hverdagen til en fest, rid islandsk hest!
« Svar #4 Dato: 01 August , 2012, 20:41 »
De var meget ventede, Rudy. Og mine opfører sig ihvertfald rigtigt pænt. De klukker, når de hører min stemme, kommer og spiser mælkebøtter af min hånd. De bliver hver aften puttet (løftet op) på deres pind.
Hvilken glæde!
0.2 gul/sortsømmet orpington,  0,2 araucanaer, 2.3 islandske heste, 0.1 shetlandspony, 1.1 staldkatte,
0.1. ruhåret gravhund

Offline Lindemose

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 August , 2012, 20:47 »
jo Rudy - de opfører sig så fint, men er endnu ikke dukket frem fra hønsehuset.. de passer alle 3 på den ene redekasse og tør slet ikke komme ud.. idag har de dog ligget og kigget ud af huset, så mon ikke de snart trænger til noget motion ?  ;) kan nu godt forstå dem, de sorte madammer er altså virkelig strenge..  :(
Lykkelig ejer af

1 blå, 2 sorte samt 2 gule Orpington damer og 1 splash hane og 6 forvirrede hønekyllinger..
1 DV
1 shetlænder
1 kanin
1 gul banan  (undulat)

2 lækre unger af egen avl og 1 stk. overbærende husbond :0)