Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 2 killinger mangler nyt hjem- mand og kone ikke på talefod  (Læst 3568 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Var ved dyrlægen for at aflevere en død kylling til obduktion :'( på vej ud derfra ser jeg en mand med to små klumper i en kurv. Jeg er selvfølgelig nysgerrig, det er to 10-14 dage gamle killinger, som er blevet forladt af moren og nu er han på vej ind for at få dem aflivet. Moren var blevet dumpet hos dem højgravid, og havde så fået killinger den ikke kunne finde ud af at passe. En var allerede død. De var meget kolde og sulte, men virkede egentligt sunde nok.

Ja... Han betalte for mælkepulver og engangssprøjter til pipetter og nu ligger de i min rugemaskine og får varmen- de har fået mad og er pruttet af.

Patrick og mig er ikke på talefod- det forstår man jo nok godt. Men jeg ku simpelthen ikke lade være med at give dem en chance  :'( :'(.  Der er en fin lille trefarvet pige, den anden er en blåtabby, nok hankat. Nogen som mangler en kat om 10 uger når de er færdige med at få mælk?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: 2 killinger mangler nyt hjem- mand og kone ikke på talefod
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2012, 12:18 »
Du er altså sød, Johanne *l.
Håber ikke at situationen giver for mange ægteskabelige problemer.....
"Desværre" er der lang tid til vi skal have nye katte men det lyder da lovende med farverne. Og flaskekillinger bliver enormt tamme og kærlige.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2012, 12:18 »
Nååårh Johanne.... Dit gode hjerte løb af med dig *p *p *p.... Hurra for det... Og din søde mand skal nok komme over det (det plejer Lars da at gøre, når jeg får mærkelige flip, som fx at huse en syg hane i badeværelset i en måned 8)).

Jeg skal ikke have flere katte, men jeg tror da bestemt at dine små killinger får sig et godt hjem når tiden er inde. TAK fordi du tog dem med hjem /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 30 Juli , 2012, 14:53 »
husk johanne. Vejen til en mands hjerte går gennem hans mave ;) Han skal nok blive god igen.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 Juli , 2012, 16:15 »
Du er et rigtig godt menneske, sig til din mand, at så længe han ikke skal bøvle med noget og så længe du NOK skal finde dem et nyt hjem før eller senere...tjaa , så er der vel ikke noget at irritere sig over!?..andet end mindre opmærksomhed til ham naturligvis ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #5 Dato: 30 Juli , 2012, 16:29 »
Nok har vi ikke langt fra hinanden, men desværre min hund hader katte
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 Juli , 2012, 17:03 »
Han er da livet lidt op, er vist mest sur over at jeg ikke spurgte ham(men han havde jo sagt nej????). Så fra at være ude af huset i aften skal de nu være ude i slutningen af ugen.

De er bare så søde, de er livet helt op nu de er blevet varmet igennem og mosler rundt, pigen gider ikke sutteflasken hvilken model er bedst til killinger?

Jeg vil kontakte hittekilling snarest muligt og høre om de kan hjælpe med at skaffe dem et nyt hjem når de kan klare sig selv. Ann jeg er da sikker på at jeres hund vil elske dem ;D

Miss Christina

• Gæst
« Svar #7 Dato: 30 Juli , 2012, 17:13 »
Johanne

når de er så små skal de have flydene KMR det skulle være lige til at varme op men tag dog 1 del vand og 3 dele KMR
pulver klumper for meget og det må ikke klumpe da det sætter sig som små prpper i deres tarme

Brug en engangs sprøjte det er lettest
til at fodre med

de skal have mad hver 3 til 4 time også om natten og af med både det ene og det andet HVER gang
brug blødt wc papir med vand på eller gerne vat da det "slider" bag på de små numser
du tørre fra maven og ned :)

når de er 4 uger gamle kan du give dem tilskud af noget godt og lødigt katte dåsemad blandet op med kaffe fløde
Torskerogn og Syrnet mælkeprodukter

Christina

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 Juli , 2012, 17:45 »
Christina- tak for rådet, vil prøve med en engangssprøjte. De får KMR- på pakken står der noget lidt andet.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 Juli , 2012, 17:51 »
Første gang de fik mad havde jeg faktisk nemmere ved at få dem til at lave stort end her sidste gang, kun hankatten tissede, men hunnen ville heller ikke have så meget at spise. Hannen bed bare fast i gummidutten og sugede til. Skal have fat på en veninde som har prøvet det før :) for at være sikker på jeg gør det rigtigt

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
« Svar #10 Dato: 30 Juli , 2012, 17:51 »
Hej Johanne
Jeg har en søster der er på udkik efter en lille han killing gerne grålig da den skal hede Asker
De har i forvejen en: Kylling, Bamse, Ælling, Luna  ;)

Har du et billede jeg kan sende til hende

Fritgående høns af blandede racer

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 Juli , 2012, 17:55 »
Årh han ville være en perfekt Aske :-)

Offline Ole Baun

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 30 Juli , 2012, 18:46 »
Min bror har for ikke så længe siden sagt til mig at han gerne vil ha' en kat. Han plejer at ha' kat, men den forsvandt for et par måneder siden;- og er savnet.

Han bor i øvrigt ikke så langt fra dig Johanne. (Toftensvej 15, 9750 Østervrå).
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline Nanna75

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 30 Juli , 2012, 19:02 »
Dejligt at Pat er kommet lidt på den gode side igen!  /o

Giv dem en tyndere blanding end der står på pakken, da de får forstoppelse af mælkepulveret. Alternativt så giv dem det på dåse da de bedre tåler det når de ikke er ældre.

Daisy havde vi så meget bøvl med da vi fandt hende, og Jane har også kæmpet en kamp med hendes to killinger da de fik meget slem forstoppelse.
Hun endte med at måtte give Klyx hver gang hun gav dem mad.  /d

Jeg har været efter konen om vi kan tage dem i pleje, men hun siger nej da Daisy skal snippes så hurtigt som muligt.  :(

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #14 Dato: 30 Juli , 2012, 19:04 »
Tag endelig fat i hittekilling de er meget hjælpsomme. :) det er hamrende hyggeligt (OG tidskrævende) at opfostre små killinger... min lille hittekilling fik Royal canins erstatning, det er pulver men meget nemt at ryste ud. og så koster det langt mindre end dyrlægens. en lun fugtig engangsskumvaskeklud til at massere maven med var effektiv her... den har lidt den der ru fornemmelse som kattetungen.
Rigtig god arbejdslyst og Patrick kan jo tage det som en læring til når I selv får børn ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.