Hej Venner

Ja som overskriften lyder, har jeg lige anskaffet mig en del 8 dage gamle Moskus-ællinger, og jeg er helt ny inden for "svømmefugle"

Jeg har læst herinde at der er en del der, hvis pladsen er til det, har Moskus og høns i samme "gård"(ved godt man iflg. loven ikke må!)... Jeg har lidt over 200m2 hønsegård med masser af træer, frugt buske og alt andet godt

Mit spørgsmål er så om, hvis jeg vælger det, man "bare" kan lukke ænderne derud når de er gamle nok??? Jeg mener, hønsene går de amok på dem, lidt lissom hvis man sætter høns sammen, eller ??
Hvis det kan lade sig gøre, kan man så lave sådan at det kun er hønsene der kan komme i hønsehuset (højde til indgang eller lign.) så ænderne ikke splatter det hele til derinde, og har så planer om at jeg vil få fat i en "grisehytte" (isoleret hus til udegående grise

) til ænderne...
Det skal lige siges at jeg regner med at dele den store hønsegård op i 2, da jeg har fået 13 ællinger... De skal så "fedes" op, og de fleste af dem slagtes... Jeg vil så beholde 1 andrik og 2-3 ænder, så det bliver "kun" 3-4 ænder der skal gå sammen med hønsene (8 gl dansk landrace) hvis muligt.
og et sidste spørgsmål, vil Hane og Andrik "slås"