Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Topmålet af frækhed!!!  (Læst 832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Topmålet af frækhed!!!
« Dato: 25 Juli , 2012, 16:34 »
Kom hjem fra arbejde til beretning fra min 6 årige om rævebesøg... Mor her så RET uforstående ud... Høns har kun væet i voret næsten komplet indhegnet del af haven, + ungen sagde hun havde SET ræven?!?!?
Fik indfanget kæreste for at høre om ungen havde fået solstik?!?!
Men næ nej, mit barn har selvfølgelig , åbenbart ret...
Mens haven er besat af 4 unger, der råber, skriger og hopper i trampolin, er der kommet en ræv springende ud fra en busk ( placeret i have tættere på hus, end på skel) har nuppet min jersey kæmpe høne, og sponset ud i marken med den.... ( Henover hegnet)
Hvis ikke det var fordi jeg anser mine unger for at være ret ædruelige, og Frida, hønen, var væk, så ville jeg simpelthen ikke have troet på det...

Og tænker lidt, hvad om en af ungerne havde stået i vejen for ræven??? Nu er det så slut med at hønsene kommer ud, så længe jeg bor her... Fik taget 12 kyllinger/unghøns den anden dag, da hønsepasseren ahvde glemt at lukke dem ind....

Er det normal ræveadfærd?????
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Topmålet af frækhed!!!
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2012, 18:25 »
Nu ved jeg ikke helt hvordan du bor men by-ræve (ræve der er meget vant til mennesker) kan være yderst "frække" og kan godt finde på at snuppe høns i den ene ende af haven imens du selv står i den anden.

Som barn fiskede jeg meget i en lokal mose. Ofte kom der en ræv som vi stod og fiskede om aftenen. På et tidspunkt smed vi nogen fisk hen til den og efter mange fiske ture kom den hen og tog fiskene ca. 1 meter fra hvor vi stod.

Så ja, hvis rævene er vant til mennesker så vil jeg ikke kalde det direkte unormal adfærd.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #2 Dato: 25 Juli , 2012, 19:45 »
Bor rimeligt på landet :)
Ræven her var indenfor 3 meter af hoppende, larmende, børn på trampolin... Tror bare rovdyr heromkring lider af en hjernebrist, i foråret var det en grævling der tog høns....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Zoro

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25 Juli , 2012, 19:49 »
Hej alle sammen :

Ræven driller, og er selvfølgeligt lidt lokal ireterende på vore kanter her i Danmark, men i Tyskland døjer man med både ræve-mårhunde og vaske bjørne

NB: I Thuringen er der europærisk Los, samt Ulve langs den gamle polsk / tyske grænse , som ind imellem ses midt inde i byen.

J.C.

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Juli , 2012, 22:56 »
Vi havde ræv på besøg sidste år. Den kom spankulerende lige op igennem hele haven og det på trods af at mine to hunde to minutter forinden havde rendt der og leget. Den satte sig endda halvvejs og lagde sit lille visitkort. De kom hver aften inden solnedgang og hver eneste nat og den var bestemt ikke bange for os. Jeg jagtede den ud med div og den stod bare få meter væk og glodede på os, oftre var vi to mennesker mod en ræv. Det bekymrededen dog ikke, den VILLE bare ned og tjekke mit hønsehus. Den havnede i en rævefælde efter 3 uger
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns