Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder med høns :-)  (Læst 831 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frederik Fuglsang

• Passiv bruger
Nybegynder med høns :-)
« Dato: 20 Juli , 2012, 20:48 »
Hej alle sammen

Jeg har idag købt mig 6 smukke røde amerikanere. De er meget fremme i skoen, og prøvede at stikke af da jeg ville ud af hønseskuret. Men her kommer mine spørgsmål:

-Hvornår kan jeg lukke dem i løbegård? Som sagt er de meget fremme i skoen, og tror de vil blive meget glade for at komme i løbegård i morgen.

-Løbegården har en tremmebredde på ca. 4-5 cm. Er det muligt for rovdyr at komme ind i gården til dem? Kan jeg lade dem være i løbegården uden at holde øje med rovdyr der kommer? Der er tag på, og vores have er indhegnet med stormasket hønsetråd.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Nybegynder med høns :-)
« Svar #1 Dato: 20 Juli , 2012, 20:58 »
Tillykke med dine nye høns - det er nok sengetid nu, men du kan sagtens lade dem komme i løbegård i morgen - skal de også gå frit i haven, så vent et par dage, så de lige får lært deres hjem at kende

mht til rovdyr vil jeg lade andre svare
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2012, 21:05 »
Tak skal du have. Er allerede blevet rigtig glad for dem. Havde regnet med de ville være mere sky. Men de tråder mig i klipklapperne når jeg går, så tæt går de på mig  ;D
Det lyder rigtig godt mht. at komme i løbegård. Jeg skal til Vorbasse marked til klokken 3 ca. Så det ville være rart at de kunne gå i løbegård uden jeg skulle holde øje med at der kom rovdyr ind. Men som sagt, så er haven jo også indhegnet, og vores busk er 2 meter dyb, og 3 meter høj.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Juli , 2012, 06:58 »
mink og mår kan nemt komme igennem , men de er oss næsten umulige at holde ude, katte oss

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Juli , 2012, 08:11 »
Tusinde tak for svar.
Håber ikke de tager mine høns. Men så må de bare være derude når jeg er hjemme og kan holde øje.
Er det dyreplageri at stække deres vinger?? For de er ret flyvske synes jeg

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 21 Juli , 2012, 08:45 »
Tusinde tak for svar.
Håber ikke de tager mine høns. Men så må de bare være derude når jeg er hjemme og kan holde øje.
Er det dyreplageri at stække deres vinger?? For de er ret flyvske synes jeg

Jeg synes, at du skal bruge tid på at lære dem at kende og vente med at klippe i deres vinger. Amerikanerne flyver normalt ikke. De er sikkert bare enormt nysgerrige og forventningsfulde omkring deres nye levested.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 21 Juli , 2012, 12:30 »
Når der ikke kan komme noget ind ovenfra, så tror jeg du er nogenlunde sikker, da de fleste tyve har det med at komme om natten, og der har du vel lukket dem inde i huset
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn