Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vild høne  (Læst 887 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Vild høne
« Dato: 17 Juli , 2012, 22:16 »
Jeg var i aften en tur i urtehaven. Det kalder vi den selv om den ikke er blevet brugt i år og ukrudt står meterhøjt i halvdelen af haven. Den anden halvdel slog jeg med trimmer i sidste weekend. Fra urtehaven kan man nå nogle af grenene på det store Stella kirsebærtræ der står i hønsegården, og jeg skulle jo lige checke om bærene var klar. Da jeg træder lidt til siden opdager jeg en fasanhøne ligge og trykke sig mindre end en meter fra min fod. Jeg kigger lidt på den for at se om jeg umiddelbart kan se skader, måske en af de små hunde, eller en ræv, har haft fat i den. Men den ser pæn og hel ud, men trykker sig.

Jeg nærmer mig forsigtigt for at se om jeg kan tage den op og undersøge den nærmere for evt skader. Den løfter sig og går en ½ m til siden, og 4 meget små (højst et par dage gamle) fasankyllinger åbenbarer sig. Jeg trækker mig naturligt nok da jeg ikke vil forstyrre unødigt.

Jeg gik ind for at hente kameraet. Var vel væk ca 2 min. Da jeg kommer tilbage har hønen taget kyllingerne med i 'sikkerhed'. Jeg kunne se et par af dem pile rundt under nogle store rabarberblade, men ønskede ikke at forstyrre familien, så desværre blev det ikke til billeder.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sv: Vild høne
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2012, 22:22 »
 *o Det er bare en af de dyrbare oplevelser man en sjælden gang får. Fantastisk, jeg håber de bliver i haven og at du får meget mere glæde af dem.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline ncj

• Bruger
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2012, 22:23 »
Selv om det ikke blev til et billede denne gang,er det jo en dejlig oplevelse.Vi har ikke set mange fasaner her hos os i de seneste par år.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 17 Juli , 2012, 22:28 »
Jeg har lukket den lille åbning i hegnet rund 'urtehaven' der var, som muliggjorde at vore hunde kom derind. Men da hegnet kun er 60 cm højt forhindrer det jo ikke ræven. Og den kommer jævnligt, med unger, eller på det seneste, ungerne alene.

*k for at rævene ikke får færden af den lille familie. Urtehaven er lige op til hønsegården så forhåbentlig forstyrrer lugten herfra rævenes lugtesans.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2012, 22:30 »
 *k *k *k *k *k *k *k *k *k *k *k
Åh ja, det ville være trist så jeg krydser både fingre og tæer
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2012, 22:36 »
Kan du ikke lukke dem ind til hønsene he he ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 17 Juli , 2012, 22:47 »
Mon ikke fasanhønen ville blive lidt frustreret af alt det 'selskab' hun pludseligt fik. Jeg tror hun og kyllerne har det bedst i det fri.
Mvh
Erik Andersen

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 Juli , 2012, 19:19 »
Den oplevelse ville jeg også gerne have haft  *p . Hvor var du heldig . Jeg håber også at den lille familie får lov at gå i fred og ro  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk