Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne der galer  (Læst 17372 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Høne der galer
« Svar #15 Dato: 16 Juli , 2012, 00:03 »
Der er en i Kolding der sælger Faverolles fra en stamme der engang har været krydset hvide faverolles indover. Det har bla. resulteret i at der kommer "høne farvede" haner.
Kunne dette ikke være tilfældet?
Hvis den både galer og prøver at parre hønerne så vil jeg nu også mene det er en hane.
Sæt meget gerne et par (gode) billeder på, så er der mange herinde der hurtigt kan bedømme om det er en hane eller høne.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 16 Juli , 2012, 00:45 »
Jeg har også for nylig haft en høne der gik sammen med en hane og tre andre høns. Da den blev ca 6 mdr gammel begyndte den at slås med hanen, (den hane var samme alder og havde været tydelig hane længe)  så fik den sadelfjer og efterhånden blev kam og hagelapper større og den begyndte at forsøge sig med galen. Disse ting tog ca. en md og så døde den! Tror der har været noget helt galt med den, men det kan altså lade sig gøre.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Alexander Patrick Harholt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Juli , 2012, 06:45 »
Jeg har også før været 100 % sikker på, at min høne var en høne men da den begyndete at gale var jeg forvirret, men blev hurtig klogere  /o

Nu galer min høne ikke pt, men hvis det sker igen skal jeg nok optage det på video så du kan se det er sandt, den høne der evt galer ( lyder form en forkøles hane), er altid den høne der er den dominerende. Når en høne har lagt et æg ja så larmes der da de evt er stolte, men de gør det egentligt fordi de vil have fokus væk fra deres redested, derfor kvitterer hanen altid et andet sted for evt at aflede rovdyr
Hilsen

Alexander

Hvid La Fléche

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 Juli , 2012, 13:00 »
http://fjerkrae.dk/cpg1416/albums/userpics/19479/bygge_procet_honsegard_050.jpg

her er et link til billed af hende så kan i se jeg vil gøre hva jeg kan for at få det filmet til jer :-)

Miss Christina

• Gæst
« Svar #19 Dato: 16 Juli , 2012, 14:19 »
Sanne
det ligner jo lige min unghane og ser mindst lige så nuttet ud  :)
http://fjerkrae.dk/cpg1416/albums/userpics/19479/bygge_procet_honsegard_050.jpg

her er et link til billed af hende så kan i se jeg vil gøre hva jeg kan for at få det filmet til jer :-)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 16 Juli , 2012, 14:40 »
@ Sanne

Det er en hane.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 16 Juli , 2012, 14:59 »
Alexander - den video vil jeg glæde mig til  /o ;D

En høne der galer som en hane  :o 8)

Jeg prøver på ingen måder at nedgøre nogen og Deres oplevelser, jeg har bare ALDRIG før hørt om en høne der galer som en hane, andet end det i sidste ende er en hane..

Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #22 Dato: 16 Juli , 2012, 15:03 »
Jeg havde en trefarvet sussex høne, som udover at flyve som en fed, gumpetung solsort også galede, dog noget forkølet. <den lagde også æg!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 16 Juli , 2012, 15:12 »
Hønsegårde hvor der ikke er en hane, kan man sommetider se, at en høne der tager magten, også udvikler mere hane udseende og galer, men stadig lægger æg.

Det har vi hørt om flere gange

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 16 Juli , 2012, 15:18 »
yes  jeg ved det er for underligt men det er ikke en hane det er 100% det er en Høne som lige er blevent køns moden sammen med to haner og to andre høner nu den begyndt at gale og den stiller sig lige foran mig og galer mig op i hovedet:o når jeg kommer ud i haven ! oven i det forsøger den at parre mine susex høns!? jeg tænker på om den er forvieret og ikke ved hvad den selv er i nu eller om den er tvekønnet eller måske bare meget dominerne ? Normal er den pipper i hvertfald ikke oven i hovedet  ;D

Efter at have set billedet i svar #18 så er jeg også helt overbevist om at det er en hane, der er tale om.
Men jeg vil da gerne høre hvorfor du er 100% sikker på at det er en høne? Hvad bygger du det på?

Mvh. Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 16 Juli , 2012, 16:14 »
hej danny ej hun er en høne buskede fjer under næbet forkommer kun ved høner i farveroles racen  ;D og sætter lige et billede på af en hane så du kan se forskellen  :D

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 16 Juli , 2012, 16:20 »
Ina - hjælp mig med at forstå  ;)

En høne kan gale præcis som en hane? Come on.... :P

Eller er der tale om en høne der måske prøver på at gale som en hane, men ikke helt som...  :D

Ja det er altså ikke for at vade i det, men kan bare ikke forstå en høne både kan lægge æg og gale, jeg troede det var enten eller...

Det mindes jeg også vi tidligere har haft tråde om - at høner udvikler sig til haner, men så stopper æglægningen også..

Har jeg helt tabt pomfritten - eller hva...  ::) :o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

karina dj

• Gæst
« Svar #27 Dato: 16 Juli , 2012, 16:21 »
Ham her er da ellers temmelig busket under næbbet  ???

http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?pid=15798&fullsize=1

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #28 Dato: 16 Juli , 2012, 16:21 »
Haner har også skæg. Og efter farven at dømme så er det en hane.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Sanne Dahl

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 16 Juli , 2012, 16:22 »