Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Barnevelderkyllinger med "Orange Nanny"  (Læst 594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
Barnevelderkyllinger med "Orange Nanny"
« Dato: 14 Juli , 2012, 10:18 »
Vores 5 barnevelderkyllinger på 4 uger, som trofast har fulgtes med deres orpington skrukmor Magda har nu fået professionel nanny. Oda Mae - også orpington, er steget af skrukreden og deltager ihærdigt i pasningen af de små. Hun klukker, fodrer og varmer til den store guldmedalje og er ganske givet sikker på at kyllingerne til dels er hendes. Magda accepterer og tager en velfortjent slapper i det fri.....så nu har de 5 kyller to ihærdige mødre. Hvor heldig har en kylling lov at være :-)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Barnevelderkyllinger med "Orange Nanny"
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2012, 11:42 »
århh de er søde, og skrukker er meget omsorgsfulde, godt de kan enes om opgaven
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline MEC

• Bruger
« Svar #2 Dato: 15 Juli , 2012, 09:41 »
Hvor er de kære :)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #3 Dato: 15 Juli , 2012, 11:26 »
De barnevelderkyllinger må være noget særligt! Mine 7 har 2 mødre, begge barneveldere. Men nu har en silkehøne også kastet sin kærlighed på dem, uden at hun har lagt skyggen af et æg i flere måneder! :D. Kunne ikke finde hende på pinden da der skulle lukkes, men hun lå på kyllingerne under de to store høner, vældigt skægt. Så tandemskrukkerne er blevet til trio skrukker
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline may-brit

• Bruger
« Svar #4 Dato: 15 Juli , 2012, 22:59 »
jeg får helt lyst til at prøve at integrere nogle kyllinger på tre-fire uger lidt hurtigere end tilsigtet til flokken (ingen hane). Nu er en af mine silker nemlig (igen) blevet skruk, og måske en til, frygter jeg efter besøget i hønsehuset hen under aften. Hvis nu de ville kaste deres kærlighed på de fremmede kyllinger, ville det jo ikke være af vejen...
Nå det må blive, når jeg i overmorgen har tid til at tage en kande kaffe med og sidde og se på, hvordan foreningen skrider frem. Det er flokkens førerhøne, der er skruk, og hendes mindre pæne sider må siges at komme op i hende, når hun er i den tilstand...
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn