Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nedlagt landbrug eller ej  (Læst 1604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Nedlagt landbrug eller ej
« Dato: 12 Juli , 2012, 20:21 »
Kan "landmændene" hjælpe mig?

Da vi købte vores hus og tegnede husforsikring fik vi en landbrugsforsikring??? hvilket vi har haft spurgt ind til hos forsikringselskabet, men sådan var det vist bare??? Vi købte det ikke som værende nedlagt landbrug. Vores hus er udstykket fra en stor grund på knap 18.000 m2 til 1850 m2 og gået fra landzone til byzone grundet lokalplan for resten af grunden.

Der har sikkert været noget landbrug i de tidlige år, Mindre stald/værkstedsbygning/lade står på vores del af grunden. Men det er jo ikke sådan at vi har en gammel gylletank og mødding stående.

Hvor kan man finde ud af om ens hus står som nedlagt landbrug? og kan det ændres hvis det er?

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Nedlagt landbrug eller ej
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2012, 21:41 »
der må vel stå i tinglysnings papirerne hvad ejendomstype det er. Om det kan ændres ved jeg ikke
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2012, 21:48 »
Prøv til en start at gå ind på den offentlige informations server: www.OIS.dk og se hvad du kan finde ud af der.
« Senest Redigeret: 12 Juli , 2012, 21:50 Fra Rudy. Schæferholm »

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Juli , 2012, 22:14 »
Hvad siger BBR registeret ?
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Juli , 2012, 22:51 »
Ja på OIS kan man finde bbr oplysninger og meget mere.. Mener ikke der står noget om ejendomstype hos tinglysningen (er ikke sikkr), men der burde stå noget på ejendomsskattebilletten... Alternativt kan man ringe til sin bank og spørge bolig eksperten..ikke bare den bolig ansvarlige! Andet alternativt kan man spørge den mægler, man købte af..de ved ihvertfald noget om boliger og oplysninger om dem ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2012, 23:03 »
vores ejendom er også forsikret som landbo- ejendom, og det er ike altid så skidt, der kommer flere ting ind under det end bare som parcelhus... så måske er det en fordel for jer alligevel?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2012, 23:25 »
Hvad siger BBR registeret ?

Selvfølgelig skal jeg kigge på BBR oplysningen og der står at det er et parcelhus :-)

Det har bare naget i mig med den sætning "nedlagt landbrug" på vores forsikringspapirer. Men nu er der jo ingen ko på isen mere ;-)

Tak tak!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 12 Juli , 2012, 23:35 »
Tøv en kende.

Mindre stald/værkstedsbygning/lade står på vores del af grunden.

Hvis disse ting er dækket/ønskes dækket under Jeres forsikring er det formentlig årsagen til at I falder under kategorien 'landbrugsforsikring'.

Så kan I selvfølgelig vælge ikke at forsikre disse ting, men det kan jo blive en dyr beslutning.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 13 Juli , 2012, 00:01 »
Tøv en kende.

Hvis disse ting er dækket/ønskes dækket under Jeres forsikring er det formentlig årsagen til at I falder under kategorien 'landbrugsforsikring'.

Så kan I selvfølgelig vælge ikke at forsikre disse ting, men det kan jo blive en dyr beslutning.

Ja, det kan da godt være derfor, at det falder ind under landbrug? Vi har dog hele molevitten forsikret :-)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 13 Juli , 2012, 00:36 »
Det har ikke den store betydning om dit landbrug er nedlagt eller ej, med mindre du ønsker at tilkøbe mere jord, det kan man uden problemer til et landbrug, men ikke til et nedlagt landbrug.
AT Dit hus er et parcelhus er det smarte, ikke for dig men for staten, for det har noget med ejendomskatten at gøre.

Jeg havde et lille landbrug på 10tdr. land, og fik et skema fra landbrugsforeningen om jeg ville have det nedlagt, det sagde jeg nej til, og det kan så komme de nye ejere til gode, de kan hvis muligheden byder sig eks. lægge nabo ejendommen til.
Jeg boede også i parcelhus iflg. BBR

Derudover er der ingen forskel på om det er nedlagt eller ej .Skatter og afgifter bliver ikke anderledes.

Jeg vil dog gætte på at det er en nedlagt ejendom hvis den er i byzone og en del af en udstykning.

PS. er landbruget først nedlagt, kan det ikke genetableres.
« Senest Redigeret: 13 Juli , 2012, 15:57 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 Juli , 2012, 13:00 »
Det har ikke den store betydning om dit landbrug er nedlagt eller ej, med mindre du ønsker at tilkøbe mere jord, det kan man uden problemer til et landbrug, men ikke til et nedlagt landbrug.
AT Dit hus er et parcelhus er det smarte, ikke for dig men for staten, for det har noget med ejendomskatten at gøre.

Jeg havde et lille landbrug på 10tdr. land, og fik et skema fra landbrugsforeningen om jeg ville have det nedlagt, det sagde jeg nej til, og det kan så komme de nye ejere til gode, de kan hvis muligheden byder sig eks. lægge nabo ejendommen til.
Jeg boede også i parcelhus iflg. BBR

Derudover er der ingen forskel på om det er nedlagt eller ej .Skatter og afgifter bliver ikke anderledes.

Jeg vil dog gætte på at det er en nedlagt ejendom hvis den er i byzone og en del af en udstykning.

PS. er landbruget først nedlagt, kan det ikke genetableres.

Tak for oplysningen Ina.