Jeg er din lidelsesfælde, jeg har i alt fire høns som alle skrukker. To som ruger og to som går rundt med kyllinger...

Jeg kan næsten ikke huske hvor godt et hjemmeproduceret og frisklagt æg smager....
Det er fire sussex høner jeg har. To store og to dværg. Jeg købte de små fordi jeg gerne ville have en skruk og jeg havde hørt at de store var svære at få til at skrukke, men det har mine store damer ikke hørt, den ene af dem skrukker for anden gang denne sommer....
Jeg har nu lagt nogle andre æg under skrukkerne bl.a. Nogle arauncana og nogle æg fra min nabos hybrid høns, for han praler af at hans høns lægger et æg hver dag og aldrig skrukker, så det må jeg teste! Hvis det er rigtigt, så tror jeg godt at jeg kan finde plads til sådan en høne her i min hønsegård

så det tester jeg nu i bare desperation over al den skrukken

Hvis det ikke lykkes for mig med disse racer, så finder jeg denne tråd frem og tester nogle af de gode råd som du her har fået.
Held og lykke med at vælge den rigtige race for dig, jeg glæder mig til at følge udviklingen hos dig, så fortæl endelig om hvordan det går i fremtiden...
Hilsen Trine