Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fasankylling/Araucana-Italiener-blanding? Grønt æg.  (Læst 825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
Fasankylling/Araucana-Italiener-blanding? Grønt æg.
« Dato: 07 Juli , 2012, 09:08 »
Hej, min far fandt et grønt æg dagen nogle af mine høns blev ædt.
Vi satte det i rugemaskinen nogle dage efter, og det lille grønne æg vart det mest livlige af alle de andre kyllinger.
Igår lyste jeg ægget, og kyllingen var på vej ud. Idag sagde jeg til min mor, at kyllingen måske var død. Så hun slog forsigtigt et lille bitte hul på ægget, og fjernede de løse skaller. Nu var kyllingen ude med hovedet, men manglede stadig benene. Så duppede hun noget vand på, og det hjalp. Men vi ved ikke om det er en fasan eller en Araucana/Isbar-blanding? kyllingen er rigtig fin. Man kan ikke så godt se kyllingens farver. Jeg ved godt alt det der med at "sidde på hænderne og lad kyllingen selv." Det accepterer jeg skam også, men den kylling havde brug for hjælp. For hun havde glemt at putte vand i rugamaskinen... *e <:

Hilsen Ana
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Fasankylling/Araucana-Italiener-blanding? Grønt æg.
« Svar #1 Dato: 07 Juli , 2012, 10:18 »
En fasan kylling har slet ikke skyggen af en kam. Den siger heller ikke "pip" på samme med som en hønse kylling.
Desuden er en fasan også 23-24 dage om at klække hvorimod hønseæg klækker efter 21. dage.
Udfra disse ledetråde burde du kunne afgøre om det er en fasan- eller en hønse kylling.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2012, 21:38 »
Det viser sig at det er en fasankylling... Min mor har vist mig et billede af en fasankylling, og de ligner hinanden på en prik. Tak for hjælpen, men kyllingen  pipper som en almindelig hønsekylling...
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2012, 21:52 »
Fasan kyllinger pipper med 100% sikkerhed ikke ligesom en hønsekylling.
Men det kan jo også være øret der lytter... ;)

Hvornår klækkede den i forhold til de andre kyllinger? Ca. samme dag, eller??

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2012, 21:59 »
der var ikke sat nogen æg i rugemaskinen, der skulle klække samme dag som den, men der klækkede en i forgårs. Jeg ved desværre ikke, hvad dato nogen af de æg var fra...
Hilsen Ana

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 09 Juli , 2012, 06:54 »
Du skriver, I hjalp den ud, det kan jo være, at I forventede klækning efter 21 dage, og Danny skriver. at fasaner klækker efter 23-24 dage, så den var sikkert kommet efter de 23-24 dage, hvis den havde fået lov.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk