Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lukker I alle for jeres høns til nat?  (Læst 20329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mia F

• Passiv bruger
Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Dato: 03 Juli , 2012, 19:15 »
Hejsa alle i sønne hønseejere :D

Jeg er jo ret nybegynder i dette fag. Og når jeg læser alle indlægene i dette forum lyder det som om at alle lukker for hønsehuset til nat..

Jeg kom til at tænke på at hvis nu hønsegården er sikret mod ræve, mink mm, om det så er nødvendig når det er varmt og vindstille om aftenen/natten? <S

Jeg har en nabo der ikke lukker for hendes høns til nat - men hun går heller ikke meget op i hønsene. Det er mere pga æggene de har dem. Dette skal ikke forståes at de ikke har det godt. Men hun kræser ikke om dem, som mange af os andre herinde :P

Mvh Mia

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2012, 19:22 »
uanset om min hønsegård var af ren mur, med strøm, overvågning og alarm, ville jeg undlade at lukke om natten, men det er fordi min erfaring har belært mig om at rovdyrene er klogere end jeg, og jeg vil ikke af med mine høns, og mener det er mit ansvar at passe ordentligt på dem.

Better safe than sory
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2012, 19:34 »
Min hønsegård har overdækning med net, der er volieretråd og fliser langs kanten, men jeg lukker altid af alligevel. Et par enkelte gange har jeg glemt det, og hvis jeg er kommet i tanke om det midt om natten, er jeg alligevel stået op og gået ud for at lukke af. Som Ina skriver, better safe than sorry /o.

En nat for ikke så længe side, vågnede jeg med et sæt kl. 2 om natten, og kom i tanke om, at jeg bestemt IKKE havde lukket for hønseskurvognen, som dengang ikke havde hønsegård. Dvs. der var fri adgang for alt og alle. Hu hej, hvor kunne jeg i meget lidt påklædning og med en lommelygte, løbe stærkt ud til hønseskurvognen, med en puls på 200. Heldigvis sad alle høns og snorksov trygt og godt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2012, 19:54 »
Vi har heller ikke antydningen af ræv for tiden men jeg tør ikke lade være med at lukke alligevel.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2012, 20:05 »
Jeg har også højt hegn og fliser rund langs jorden. Jeg lukker kun for mine høns hvis det er meget koldt og blæsevejr..ræven kravler jo ikke over hegn  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2012, 20:08 »
Jeg har også højt hegn og fliser rund langs jorden. Jeg lukker kun for mine høns hvis det er meget koldt og blæsevejr..ræven kravler jo ikke over hegn  ;)

Jo ræven kravler snildt over hegn på 2m, faktisk så løber den, og gerne ud igen med en stor orpingtonhøne  i flaben, så lad dig ikke foranledige til at tro du er i sikkerhed, eller at hønsene er.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2012, 20:18 »
jeg har sat auto lem på hønsehuset. Så glemmer jeg ikke og lukke. Auto lemmen er nu ligeså meget fordi vi bor i byzone, og jeg kører hjemmefra noget før kommunens stupide regulativ siger min hane må gale ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #7 Dato: 03 Juli , 2012, 20:24 »
Jeps.. Der er hermetisk lukket overalt!.Intet slipper ind.. Har bitter erfaring med ræveangreb  :-[
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #8 Dato: 03 Juli , 2012, 20:30 »
Jeg lukker, eller automatikken gør. Har sjældne gange tilladt at de store kyllinger ikke skulle lukkes ind hvis vi har været på ferie. De har dog været under overdækket og netoverdækket hønsegaard, og har haft adgang t hønsehus.
« Senest Redigeret: 03 Juli , 2012, 22:00 Fra Dorte K »
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #9 Dato: 03 Juli , 2012, 20:54 »
Det er ikke let at holde ræven ude, og mink og mår er endog meget vanskelige at holde ude.
Så selvom jeg har mange gårde og dermed mange låger, så lukkes de alle til hver nat.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 03 Juli , 2012, 21:16 »
Jeg lukker også. Skulle jeg glemme det, bliver rummene ryddet af ræven, som kommer forbi hver nat, trods det at vi bor midt inde i byen!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Juli , 2012, 21:48 »
Jeg har mistet mange høns/kyllinger til ræven igennem de sidste 15 år. mest pgr. manglende lukning af døre, eller tråd der var lidt i stykker..men har dog aldrig haft en ræv der har sprunget/rendt over mit hegn på 180 cm..saå jeg tar stadigvæk chancen med åbne hønselem om natten..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 Juli , 2012, 21:50 »
Jeg syntes at ha hørt at mårhunde kan klatre, men håber ikke vi har nogle her omkring..
Mvh. Rikke

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 03 Juli , 2012, 21:50 »
Samme historie her: Der lukkes selvfølgelig for hønsene om natten så de kan sove roligt og trygt  /o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 03 Juli , 2012, 21:54 »
Jeg vil til enhver tid anbefale at lukke/sikre for natten. Der er ingen grund til at friste vilde dyr, som selvfølgelig altid er på udkig efter et let tilgængeligt måltid.

@Rixen

Hegnet rundt om min dam er 'kun' 170 cm. Det har været forceret et par gange af ræven. 10 cm fra eller til tror jeg ikke betyder så meget hvis ræven kan 'se' et lækkert måltid.
Mvh
Erik Andersen