Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fritgående ænder....  (Læst 3220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jthyge

• Passiv bruger
    • www.varmkaffe.dk
Fritgående ænder....
« Dato: 29 Juni , 2012, 22:40 »
Hej, jeg overvejer at anskaffe mig nogle ænder til at hjælpe med snegleplagen.

Har læst lidt om at de godt kan gå frit, bare de bliver lukket inde om natten.

Men hvordan lærer man ænderne hvor de hører til?

Vi har 5000 m2, uden hegn. Omgivet af marker, de kan jo nemt smutte væk.  Og de er nok ikke nemme at fange på en stor korn mark... :-)

Jesper Thygesen

www.varmkaffe.dk
-blog om hus og have på landet.

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: Fritgående ænder....
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2012, 23:03 »
Hej
Jeg har 6 ænder som i dagtimerne går frit omkring på græsplænen. Jeg har haft dem inde i deres nat-bur i en måneds tid, så det var helt klart der, de følte sig hjemme. Det er også her, de bliver fodret. I øjeblikket er det ikke meget korn, de får, mest for at minde dem om at det her er hjemme. De bliver lukket ind hver aften.

Andet har jeg ikke lært dem... og de er kommet hver aften hjem til vand og korn.

PS. jeg har stadig 4 løbeællinger på nu 3 uger til salg, og selvom de kun kan sluge små snegle endnu, vil de i løbet af et par uger kunne passe haven...Jeg siger det ikke kun for at sælge, jeg har et forhold til mine dyr som gør at jeg vil sælge dem til gode steder ;)
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2012, 00:32 »
Jeg tror, at Gitte har beskrevet det ret godt :-) Dog vil jeg sige, st jeg har hørt, at moskusænder skulle være de bedste til sneglene , og en andesteg af moskusen er noget større end en lille løbeand ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2012, 09:34 »
Så må jeg lige slå et slag for Cayuga og Sachsen ænder - de er nemlig også fortræffelige snegle spisere  /o

Og så har de jo lige det lille plus (stort plus for os) at de ikke kan flyve  /o

Og ikke at forglemme - de er vanvittig smukke, samt en god steg i ovnen eller på grillen har jeg ladet mig fortælle - så langt er vi ikke nået endnu :)

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 02 Juli , 2012, 10:50 »
Alle ænder elsker snegle! Og mange tamanderacer flyver ikke, det gør moskus. Moskusænder er dog også skønne
Nu tilbage som Johanne Schiødt