hej kære Hønsetosser

Nu har vi (min dejlige kone og jeg) efter mange års kamp ENDELIG fået lov til at holde høns i kolonihaven!

....så nu kan vi også snart kalde os hønsetosser:)
tosset er vi i forvejen

vi må have 2 høns per grund, måske skal vi også "passe" naboens høns..
ingen hane!
hønsene havde vi tænkt skulle gå i en hønse traktor, men den skal se "pæn" ud?!
så derfor har vi kigget lidt på disse:
http://www.backyardchickens.com/a/birdsinbethels-chicken-coop-tractorhttp://www.backyardchickens.com/a/building-a-4-season-tractor-rossetti-tractorsom vi vil bygge selv...
huset bliver 1mx2-3m.
Da de skal holdes i en hønsetraktor, skal det gerne være en race som giver gode æg, og som ÆÆÆÆÆÆÆÆÆLsker at skrabe og rode efter deres mad!
vi håber de kan hjælpe os lidt med alt vores skvalderkål og græs og brændenælder og mælkebøtter og andet godt ukrudt... hvis vi altså ikke når at spise det selv

1: er 2-3kvm nok til 2 høns? hvis de flytes hver 2. dag?
2: er det stadig nok hvis vi "passer" naboens høns? altså til 4?
3:
hvilken race vil i anbefale til frilands rode/skrabe hønsetraktor stil?4: er der nogen planter der er giftigt /farligt for høns?
5: spiser de skvalderkål/brændnæller/mælkebøtter?
6: hvordan gør man smartest med indretning af overdelen?
7:i overdelen tænker jeg at lægge meget fint net i bunden, så lorten bare falder igennem til jorden... er det ok?
8: hvordan med vand/grus/skaller/!lidt! foder? i forhold til indretning af over/underdel hvor er det smartest de er?
9: hvordan laver man smartest et sandbad i underdelen af traktoren??
10: vi har fået tilbudt at få nogle burhøns der er blevet reddet fra slagtning....er det en god ide for første gangs hønsetosser, med det vi planlægger?
(i fremtiden vil vi plante en spiselig skovhave, med frugt, grønt og bær som de skal gå semi frit i (4 indhegninger hvor de er en uge ad gangen...)og hygge sig)
11: nogen gode planter til høns der kan give godt udbytte indtil bær/frugt begynder at falde selv?
håber i kan hjælpe lidt

tak