Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nogle der har erfaringer med Brinsea rugemaskiner?  (Læst 8157 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
Nogle der har erfaringer med Brinsea rugemaskiner?
« Dato: 27 Juni , 2012, 13:11 »
Hej med jer,
så er tiden kommet til jeg snart vil kaste mig ud i det elektroniske. Jeg har fundet rugemaskinerne fra Brisnea. Egentlig havde jeg besluttet mig for "Mini Advance fully digital 7 egg incubator", men der er ikke automatisk kontrol af luftfugtighed, som ved denne: "Mini Advance EX fully automatic incubator". Nogle der har erfaringer med de to og kan sige om det er meget usikkerhed og arbejde i den uden automatisk kontrol af luftfugtighed?

Mvh Natasja
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Nogle der har erfaringer med Brinsea rugemaskiner?
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2012, 13:49 »
Du skal først og fremmest få dig en større maskine! De små er fine til skoleprojekter og demonstrationer, eller til f.eks. papegøje æg :-) sats på omkring 20 æg. det er bedre og billigere at klække og fodre en større portion end mange små. Og du mister hurtigt halvdelen af æggene til ubefrugtethed osv.
Du risikerer at kun få en enkelt kylling ud af besværet :-)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2012, 14:10 »
Ahh okay, havde regnet med 4 ud af 7 eller noget i den stil.
Men så må jeg kigge på de lidt større maskiner i stedet :)
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2012, 15:22 »
Ahh okay, havde regnet med 4 ud af 7 eller noget i den stil.
Men så må jeg kigge på de lidt større maskiner i stedet :)

20 æg kan i dårlige tilfælde ende 10 ubefrugtede/døde og 5-6 haner.resultat 4 høner.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Zoro

• Gæst
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2012, 06:38 »
Hej med jer,
så er tiden kommet til jeg snart vil kaste mig ud i det elektroniske. Jeg har fundet rugemaskinerne fra Brisnea. Egentlig havde jeg besluttet mig for "Mini Advance fully digital 7 egg incubator", men der er ikke automatisk kontrol af luftfugtighed, som ved denne: "Mini Advance EX fully automatic incubator". Nogle der har erfaringer med de to og kan sige om det er meget usikkerhed og arbejde i den uden automatisk kontrol af luftfugtighed?

Mvh Natasja

@ Natasja.

Hej Natasja.

Du skulle tage og investere i denne nye 48 ægs rugemaskine fra firmaet Rugemaskine dk. her får du virkeligt noget for pengene.

NB: Vi har selv indkøbt tre af disse maskiner, som alle virker fuldt tilfredsstillende, med en helt utrolig venlig service.

Varenummer 1.
48 æg. Denne maskine vender æggene automatisk. Hver anden time vugges æggene, i 5 forskellige niveauer (kan slåes fra). På displayet kan man indstille temperaturen til præcis det antal grader man ønsker. Displayet viser også luftfugtighed og antal dage æggene har været i maskinen. Der er alarm hivs temperaturen eller luftfugtigheden bliver for lav. Når æggene skal klække kan æggevuggen tages ud, så der er plads til at kyllingerne. Der er 2 små konstant åbene huller i toppen, plus 4 store huller med låg, der kan tages af, hvis luftfugtigheden er blevet for høj. Vandet man hælder i fordeles automatisk i maskinen. Der er plast bund og top og flamingo bund og top, så maskinen bruge kun 160Watt.
Størrelse 52*52*30cm. Kan tage alt fra vagtler til andeæg.
Alt i alt en super bruger venlig rugemaskine.
Pris 1695 kr.

http://www.rugemaskine.dk/side1.html

J.C.
« Senest Redigeret: 28 Juni , 2012, 06:53 Fra Jørn Clevin »

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2012, 07:07 »
Den ser spændende ud den maskine - tak for tip Jørn /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Juni , 2012, 08:27 »
Hej Jørn, det lyder godt nok godt! Og til en rigtig fin pris  /o
Tak  :)

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #7 Dato: 21 Juli , 2012, 16:22 »
Hej Jørn, det lyder godt nok godt! Og til en rigtig fin pris  /o
Tak  :)

Jeg har lige købt en sådan maskine.Den er slet ikke optimal.Det er næsten umuligt at se æggene gennem de små glughuller i låget.Under klækning vil det nok være ret umuligt at følge med i forløbet.Hvis du har bare lidt ændringer i indendørstemperaturen,skal maskinen stå i den flamingoindpakning den kommer i.Det vil også være umuligt at fylde vand på under rugningen,uden at åbne maskinen.På en skala fra 1-10 , får min Rcom20 Pro , 10.Den "gule" får 1.
Også i dette tilfælde følges pris og kvalitet ad.
« Senest Redigeret: 21 Juli , 2012, 16:29 Fra Tranum. »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 21 Juli , 2012, 16:40 »
De fleste rugemaskiner skal jo åbnes for at fylde vand ved..men de fleste ruger jo uden vand de første 18-19 dage. Så det er jo kun de sidste 3 dage der skal vand i.. ;)
Men vil også syntes at der i låget burde være en stor gennemsigtig plade. De fleste vil jo gerne følge med i klækningen.

Men igen, til prisen ser den rigtig fin ud.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #9 Dato: 21 Juli , 2012, 16:48 »
De fleste rugemaskiner skal jo åbnes for at fylde vand ved..men de fleste ruger jo uden vand de første 18-19 dage. Så det er jo kun de sidste 3 dage der skal vand i.. ;)
Men vil også syntes at der i låget burde være en stor gennemsigtig plade. De fleste vil jo gerne følge med i klækningen.

Men igen, til prisen ser den rigtig fin ud.

Du har helt ret , hvorfor købe en Mercedes,hvis man kan nøjes med Skoda.Du kan købe min "den gule" for 1.000,00 plus forsendelse.

Tilbuddet gælder selvfølgelig alle interesserede.Maskinen er fabriksny med fuld garanti ( faktura medfølger ).Den har kørt i 2 døgn for calibrering af fugt og temperatur,så den er helt rugeklar.
« Senest Redigeret: 21 Juli , 2012, 17:02 Fra Tranum. »
Hilsen Leif
Kanariefugle.