Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus til vinter?  (Læst 12231 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jonas P

• Passiv bruger
Hønsehus til vinter?
« Dato: 25 Juni , 2012, 21:01 »
Hej allesammen
er ny på forummet, men har haft en del fjerkræ gennem tiden og er lige startet op igen for nogle mdr. siden efter en længere pause. :)

men mit spørgsmål er ? :)
jeg har dette hønsehus ...
http://www.center-gros.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=675&category_id=44&option=com_virtuemart&Itemid=1
er det et de kan gå i til vinter og holde varmen ? der går pt 1,3 lys sussex i dværg den ene 0,1 er dog krydset med wyandot

og så har jeg også et hundehus der er bygget om og lavet gård til med 1,2 brun - sort porcelæns farvet sussex i dværg er det også noget de kan holde varmen i  "hundehuset" er lavet af såkaldte Trailer plader?

tak på forhånd ;D
Hilsen Jonas 
« Senest Redigeret: 25 Juni , 2012, 21:17 Fra Jonas P »
Hilsen Jonas
2,4 Dværg orangebrystet langshan
1,5 Dværg lys sussex
1,0,3 Græsk landskildpadde
0,1 Breton/Labrador kryds

Offline Silkemor

• Bruger
Sv: Hønsehus til vinter?
« Svar #1 Dato: 25 Juni , 2012, 22:00 »
Hejsa.
Har læst en tråd et andet sted på forum ang isolering eller ikke. Så mener ikke at det vil være et problem for dine høns at bo der i vinter.
Men måske nogen ved mere end mig  ;)
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline Jonas P

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 Juni , 2012, 22:15 »
tak for svaret :)
vi ser lige hvad andre siger også
Hilsen Jonas
1,5 Dværg lys sussex

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 25 Juni , 2012, 23:18 »
Jonas.

Der var ikke mange der havde lyst til at svare!!

Måske fordi det er lidt svært at give dig et entydigt svar uden at træde nogen/andre over tæerne.

Jeg prøver.

Jo, det kan måske nok bruges til høns gennem en vinter. Men skal jeg være ærlig, og det bestræber jeg mig generelt på at være, så synes jeg at det er for spinkelt og for tyndt til brug for høns om vinteren.

De kan måske nok overleve i et sådant hus, men de vil blive udsat for meget træk og kulde. Træk øger risikoen for sygdom, og kulden betyder at de skal have forholdsvis meget foder for blot at kunne holde varmen. Ved hård frost vil du skulle påregne at skifte vand hele tiden, med mindre du kan etablere 'varme' på vandet.

Har du mulighed for alternative vinterboliger?

Mvh
Erik Andersen

Offline Jonas P

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Juni , 2012, 23:35 »
tak for dit svar også :)
jo jeg arbejder på noget vinter bolig. det var bare i en nødsituation
men regner med at "hundehuset" i hvert fald kan blive rykket ind.
men der er heldigvis noget tid til vinter endnu
Hilsen Jonas
1,5 Dværg lys sussex

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Juni , 2012, 00:23 »
Da jeg havde kaninbur i den kvalitet dækkede jeg med et dobbelt lag tæt presenning  om vinteren. Iøvrigt inspireret af at man i dyre domme kunne købe en, der var skræddersyet til det. Jeg tror på, at det hjalp en del, idet det gav fin læ og et isolerende luftlag omkring buret. På det bur var udgangen på undersiden, hvilket lettede processen, men i en snæver vending kunne ideen vel bruges, hvis det viste hus altså er utæt etc.

Offline Jonas P

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Juni , 2012, 01:07 »
jeg tror bare ikke at der er lavet betræk til denne model :/
Hilsen Jonas
1,5 Dværg lys sussex

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 26 Juni , 2012, 07:41 »
Velkommen på forum, Jonas :D
Høns tåler sagtens kulde, hvis bare de ikke får træk og huset er tørt.
De første mange år havde jeg dette lille hønsehus, hvor mine høns klarede vinteren fint. En vinter lå sneen højt og længe, så der gravede jeg en sti fra hønsehuset og til vores carporte, hvor gulvet blev dækket med hø, så de havde et sted at gå i dagtimerne.

Indvendigt:

Som du kan se, var huset ikke særlig stort og heller ikke isoleret.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jonas P

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 Juni , 2012, 11:45 »
tak :)

så må jeg da bare igang med at tætne de få "revner" der er :)
Hilsen Jonas
1,5 Dværg lys sussex

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 26 Juni , 2012, 12:08 »
Hej Jonas
Jeg har sådan et hus, og i det bor der 1.3 seabright, som er på størrelse med solsorte, og jeg synes helt klart at huset er for småt, men mine bor i det om vinteren, inde i hønsestalden hos de andre, så der er ikke træk, heller ikke når de er nede i gården, men der er stadig meget lidt plads.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jonas P

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 26 Juni , 2012, 20:37 »
okay ..
men skal så også siges at til vinter der bliver den ene (krydsningen) slagtet
så bliver der lidt mere plads til de 3 andre :)
men kan godt følge dig.
og tak
Hilsen Jonas
1,5 Dværg lys sussex

Offline Mia F

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Juni , 2012, 00:50 »
Velkommen på forum, Jonas :D
Høns tåler sagtens kulde, hvis bare de ikke får træk og huset er tørt.
De første mange år havde jeg dette lille hønsehus, hvor mine høns klarede vinteren fint. En vinter lå sneen højt og længe, så der gravede jeg en sti fra hønsehuset og til vores carporte, hvor gulvet blev dækket med hø, så de havde et sted at gå i dagtimerne.

Indvendigt:

Som du kan se, var huset ikke særlig stort og heller ikke isoleret.

Marianne.. Er det krydsfinerplader eller lign du har brugt? Og hvor stort var huset in real? Og hvor mange høns havde du til at gå derinde?

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 27 Juni , 2012, 09:23 »
Hej allesammen
er ny på forummet, men har haft en del fjerkræ gennem tiden og er lige startet op igen for nogle mdr. siden efter en længere pause. :)

men mit spørgsmål er ? :)
jeg har dette hønsehus ...
http://www.center-gros.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=675&category_id=44&option=com_virtuemart&Itemid=1
er det et de kan gå i til vinter og holde varmen ? der går pt 1,3 lys sussex i dværg den ene 0,1 er dog krydset med wyandot

Hej.
Jeg købte et hus magen til dit sidste år. Det viste sig dog at være ALT for lille til mine høns! (Nu bliver det brugt til 1,2 Hollandske dværge).
Mit hus er nu lidt over 1 år gammelt, og det er stadig flot at se på, men det er piv utæt :o. Vi har lagt et extra tag på, for at holde huset tørt i regnvejr. Og så er det ved at skille ad, hvis vi prøver at rykke det lidt (fx hen hvor der er lidt mere græs til hønsene).

Jeg er meget ked af at jeg brugte penge på et så dårligt hus! :(
Jeg vil klart anbefale dig at bygge et bedre hus til dine høns.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 27 Juni , 2012, 09:40 »
Jeg mener, det er vandfast krydsfiner, men vi har ikke selv bygget det. Vi har en her i nærheden, der bygger dem i sin fritid, jeg tror, han ta'r kr 2000 for dem nu. De er malet, når man får dem.
Målene er areal 1,55 x 0,95
Højde på væg 1,20.
Jeg havde 10 dværghøns i det, men de havde adgang til overdækket område om vinteren og var i det hele taget fritgående i haven. Hønsegårde bliver kun brugt som særlig beskyttelse hos os.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 27 Juni , 2012, 23:07 »
jeg tror bare ikke at der er lavet betræk til denne model :/
Næ, det ofrede jeg heller ikke på sagen, selv om det fandtes. Men en alm presenning, som vi lige havde liggende, blev trukket hen over og fastgjort i de koldeste måneder. Det var begrænset smukt, men jeg havde det bedre med at vide, at de havde den extra beskyttelse. Det var så nemt, at jeg kunne overskue det, og jeg forestiller mig at det minskede trækken til et minimum.