Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår må moskusællinger komme ud  (Læst 3274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tenna1972

• Passiv bruger
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
hvornår må moskusællinger komme ud
« Dato: 24 Juni , 2012, 11:27 »
igår hentede jeg 14 moskusællinger, som alle er fravænnet varme.de er født i 2 hold, så det ene hold er 4 uger, og det andet 3 uger.hvornår må de komme udenfor?.har planer om at lave en lille indhegning i haven med mulighed for at gå ind i en skrukkassse jeg har lavet på en pallebund.bliver det for koldt for de lille myr eller hvad?
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: hvornår må moskusællinger komme ud
« Svar #1 Dato: 24 Juni , 2012, 11:37 »
Hvis det nu var varmt og "lækkert" så kunne du godt sætte dem ud nu. Men hvis du har mulighed for at have dem gående indenfor et par uger endnu, så ville jeg gøre det hvis jeg var dig.
Når det så er sagt så her jeg selv ællinger, ca. samme alder, gående udenfor lige nu, uden en mor.
Så hvis de bare lære at gå ind når det regner så burde det ikke give problemer.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Juni , 2012, 12:00 »
Lidt i tråd med det Danny skriver, når de er varmefri kan de klare sig. De må bare ikke blive gennemblødt af regnen samt nedkølet af vinden. Så hvis de har læ for vind og regn, så burde det godt kunne klare sig. Det er ikke decideret koldt udenfor, det er bare vådt og blæsende, det køler meget ned.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Juni , 2012, 12:25 »
Jeg har to ællinger som er én uge gamle, som render rundt udenfor nu i øs regn. De har godt nok en mor, men de er sammenført og de gider ikke deres mor..men det går da fint :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline tenna1972

• Passiv bruger
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
« Svar #4 Dato: 24 Juni , 2012, 12:55 »
tak for svar.jeg har nu sat dem udenfor i et kaninløbebur ca 1,5 x 3,0 m. i mangel på bedre har hundens transportkasse nu fået den ære at være ællingehus, indtil jeg får det hele på plads med andegården.
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat