Jeg har, som nogen ved, 4 store australorps og 3 kochinkyllinger. De sidste to uger har tingene gradvist ændret sig. De store har gået i deres gamle hønsehus og mor og børn i det nye. Forsøgte en sammenføring da mor og børn kom ud fra skrukburet. Det gik ikke for hun smed korporligt de andre på porten. De har så gået sammen i haven allesammen siden. Mor har passet godt på sine kyllinger og alt har været fint. For små to uger siden ændrede tingene sig gradvist og den gamle høne begyndte at banke morhønen og ikke omvendt. Mor har så gået op larmet lige siden og rendt dels efter flokken og dels efter kyllingerne. Til sidst begyndte hun så at jagte kyllingerne rundt i hele haven. Resultatet blev, at jeg smed hende ind til de gamle høns igen. De andre kan godt gå i haven sammen med kyllingerne, men hun slås med alt og alle, også kyllingerne som nu er bange for alle de store. Ydermere er de to store australorps som (den ene tidligere førehøne) er nu også bange for alle incl. kyllingerne..... Nu har jeg så valgt at de må komme ud på skift da jeg synes at kyllingerne er for små til at få tæv.(7-8 uger gamle).
Og her kommer så spørgsmålene...
Jeg vil godt have flere kyllinger på samme alder, kan jeg det? Skal jeg vente med at sætte dem allesammen sammen til hanekyllingen er stor nok til at styre slagets gang? Kan hønemor være blevet for mærkelig af at gå alene med kyllingerne?
Puha, jeg skiller dem ad konstant og de to stakler der er fanget i ilden løber om bag mig når jeg kommer, de har vel lært at jeg passer på dem...
Jeg har ventet nogen tid for at se om ikke hakkeordenen faldt på plads af sig selv, men det ser ikke umiddelbart sådan ud... Puha, hvor jeg dog håber nogen kan råde mig..