Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan holder i jeres kinesere?  (Læst 4520 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Hvordan holder i jeres kinesere?
« Dato: 19 Juni , 2012, 01:53 »
Holder i dem i drivhuse eller? Jeg vil super gerne prøve at have kineser kylle ryller og normalt, da jeg havde kinesere, gik de i drivhuset sammen med mine japanere, men jeg syns det er for meget plads til kinesere og deres kyller?
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Mariakiil

• Bruger
Sv: Hvordan holder i jeres kinesere?
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2012, 14:50 »
Slet ingen bud? Kan de holdes i et akvarie på ca. 100 x 50 x 40?
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2012, 15:22 »
Vi har ikke nogen endnu, men er ved at bygge et voliere (dvs min mand er  ;) ), hvor de skal gå sammen med nogle finker og kanariefugle... Det bliver et stort voliere, så der er masser af plads, men det tænker jeg ikke gør noget...
Er det fordi, du synes, at du ikke ser dem nok, at du ikke vil have dem i drivhuset??
De bedste hilsner Pernille
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2012, 15:28 »
Slet ingen bud? Kan de holdes i et akvarie på ca. 100 x 50 x 40?

Et akvarie er ikke sagen.Kineserne vil gerne have masser af plads så de kan gå og rode efter føde.En voliere med et overdækket og trækfrit areal er det optimale.Drivhuset er også helt fint hvis der er godt med udluftning og et sted med skygge.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2012, 18:20 »
Okay, jeg har skam også drivhus hvor mine japanere går :) Jeg tænker bare hvis jeg gerne vil ha kyller, er det så ikke for stort med drivhuset og sammen med japanerne?

Serama

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2012, 22:35 »
Du kan læse om de anbefalede mindstemål for bure til vagtler på denne side: http://www.ldf-net.dk/pdf/rapport-burstr.pdf