Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tegninger til hønsehus  (Læst 33101 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Tegninger til hønsehus
« Dato: 16 Juni , 2012, 14:27 »
Hej, kunne godt bruge en tegning/ide til at bygge et hønsehus, det skal ikke være noget kæmpe stort bare til 6-8 høns,(til eget forbrug) og hygge, mon der skulle være en som ligger inde med en skitse/tegning som han/hun vil dele ;D
hilsen Tommi

Offline Castella

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 269
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #1 Dato: 16 Juni , 2012, 15:20 »
Jeg kigger lige med.. :)
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2012, 21:44 »
Der er næsten lige så mange udgaver af hønsehuse, som,der er hønsehuse, lige fra meget beskedne små til Gokenham Paladser.
Mit er ca 240 x 280, det skulle vist passe med nogle krydsfinersplader, så der ikke skulle saves alt for meget. Det er værd at se på hvilke formater plader, man vil bruge, før man tegner. Der er så et lille forrum  med hylder til foder etc, samt til redekassen, så man kan tage æggene uden at skulle ind i hønsemøg. Mit er ca. 65 cm bredt, mindre må det ikke være, hvis det skal være, og selv det kræver egentligt, at døren ind til hønsenes del er to-fløjet eller åbner indad mod hønsene. Hvad mit ikke er....endnu.
Jeg har 3 store vinduer i mit, genbrug fra udskiftede vinduer i huset. Jeg har et smuthul, der passer med en automatisk hønselem fra  America, thisted, vistnok 25 cm i bredden, ca 30 højt. Og så er der et lille vindue, som kan åbnes ind mod hønsegården, for at kunne lave gennemtræk på hede sommerdage. Taget går i kip, for det kan ses fra huset, og det synes jeg er kønnest. Der er så høloft  over hønsene...Og et udhæng på 120 cm ud over hønsegård.
Det er en temperamentsag om man isolerer. Det dæmper hanegal en del.
Overvej vand & el - det kan være praktisk.
Fugemasse i alle fuger mindsker træk samt risiko for snyltere/utøj.
Det er ikke tegninger, men måske inspiration.
Selv fandt jeg et par bøger på biblioteket.

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #3 Dato: 16 Juni , 2012, 21:51 »
Glemte at sige, at mange bygger på pæle, det er super hvis der er pladsmangel, det giver hønsene et dejligt tørt skyggefuldt område under huset. Selv forsænkede jeg huset et trin, så det ikke skulle virke helt så dominerende i haven & for at give dem max glæde af jordvarmen. Den underjordiske del er lecablokke pudset med fliseklæb og derefter tjæret. Havefliser som gulv.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #4 Dato: 16 Juni , 2012, 22:34 »
Hej Tommi,

Jeg har købt denne bog på Saxo.com. Ikke den bedste bog mht. til mål og billeder, men rigtig godt til inspiration, og der ER tegninger med til alle huse. :). Ærgeligt du bor så langt væk, ellers kunne du have kigget forbi og lånt den. Måske de har den på biblioteket?

http://www.saxo.com/dk/chicken-coops_judy-pangman_paperback_9781580176279?tc=375e68e4d535c12747832d14d9defcd7
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #5 Dato: 16 Juni , 2012, 22:48 »
Jeg har lige opdaget, at hvis man klikker på Forum, er der en titel der hedder hønsehuse.............

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #6 Dato: 16 Juni , 2012, 23:02 »
hvis du kigger på dffr`s hjemmeside er der en fil med tegninger til hønsehuse. mener der er mål på osse.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #7 Dato: 16 Juni , 2012, 23:05 »
Jeg har lige opdaget, at hvis man klikker på Forum, er der en titel der hedder hønsehuse.............
Tror den hedder hønsehuset :) Det hedder det underforum hvor denne tråd er startet nemlig :D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #8 Dato: 16 Juni , 2012, 23:22 »
Hmmm-jo da /o

Offline Svend Erik

  • Bruger
  • Indlæg: 99
    • Team Dråby
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #9 Dato: 17 Juni , 2012, 00:40 »
Hvis du ser på racefjerkrae.dk klikker på Begyndertips og på Vejledninger , finder du tegninger til hønsehuse.
God fornøjelse
Racefjerkræ på Djursland, Kolind og Omegns Fjerkræklub
www.djursracefjerkrae.dk
Faverolles den hyggeligste høne
www.faverolles.dk
Racefjerkræ i Danmark
www.racefjerkrae.dk
Faverolles i Dråby
www.TeamDraaby.dk

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #10 Dato: 17 Juni , 2012, 00:53 »
Hvad med et brugt legehus.
Jeg prøvede lige at søge på guloggratis

http://www.guloggratis.dk/ude/haven/legeredskaber/legehus/annonce/15761948-legehus?bigimages=1

Det står i Nørresundby, og koster kun 100 kr.
Det kunne evt. anbringes på 4 pæle ½ meter over jorden på et par plader med isolering imellem, så ville der også være ly for regn under huset.
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #11 Dato: 17 Juni , 2012, 11:08 »
Det er da et super tilbud, og kan sagtens bruges. Når det engang af åre er rådnet op, så ved du også lige præcis hvordan dit perfekte hønsehus skal se ud, og hvor stort det så til den tid skal være. Man er tilbøjelig til at starte for småt, men til 100 kr for noget i den størrelse kan du ikke gå galt i byen.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #12 Dato: 17 Juni , 2012, 11:33 »
Det ser faktisk også ud somom at det har været brugt til hønsehus. Se hæve/sænke lemmene på siden af huset.
Iøvrigt et super tilbud.....

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #13 Dato: 17 Juni , 2012, 13:44 »
Velkommen på forum, Tommi :D
Jeg kan vist ikke bidrage med bedre forslag ud over, at det kan være en god idé at kikke i vores galleri, både i galleriet for hønsehuse, i mit galleri har jeg også en del billeder af hønsehuse.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tommi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Tegninger til hønsehus
« Svar #14 Dato: 22 Juni , 2012, 13:37 »
Jeg takker for de meget fine svar og tips, men jeg faldt for dette svar, fra Svend Erik, jeg gik ind på linket og fandt det jeg lige skulle bruge, Mange tak for det  glæder mig til at komme igang, /o /o /o
jeg siger tak for velkomsten til Marianne Vedel , dette forum er kanon dejligt og overskueligt  /o /o ;) ;)

hilsen tkj24/Tommi




Hvis du ser på racefjerkrae.dk klikker på Begyndertips og på Vejledninger , finder du tegninger til hønsehuse.
God fornøjelse
« Senest Redigeret: 22 Juni , 2012, 13:41 Fra tkj24 »