Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Temperatur/fugtighed i 'Rugemaskine King SURO 20 Digital Incubator'  (Læst 12257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Du skal nok have en noget højere fugtighed de sidste dage, Henning.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline henning

• Passiv bruger
Har lige sat et hold mere over. så nu prøver jeg at sætte fugtigheden i vejeret de sidste dage. tak for svaret  /o

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
hej jeg har ogso sådanen king suro 20 med autu vend. men jeg har aldrig haft held med den. det er ligesom om de ikke kan bryde igennem skallen. de er levende indtil sidste dag. nen så når de er på vej ud, så går de i stå og ligesom tøre ini i hinden. jeg køre med 37,5 gr og 45 i fugt mvh henning
Jeg har investeret i et hygrometer og termometer til at justerer maskinen ind efter. Det viste sig at den stod en smule forkert både i temp. og fugt.
Det har givet mig rigtig gode resultater med rugningen efterfølgende.
Du skriver ikke noget om at du regulerer temperatur og fugt de sidste tre døgn op til klækning???? Der skal maskinen lukkes i det lille spjæld for oven samt indstilles til 37,2 gr og 65-70 % fugt samtidig med at vuggefunktionen stoppes.
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline henning

• Passiv bruger
håber det er der fejlen ligger. har nemlig ikke ændret på fugtigheden de sidste dage. glæder mig til næste forsøg. de kom over i fredags.