Jeg har jo købt en ny klækker, og den er lige blevet afprøvet på 10 æg.
Den er med digital styring både både temperatur og fugtighed.

Den passer perfekt til mine to stammeopdelte klækkebakker, hvilket var formålet med at købe den, så det er super.

Temperaturen og fugtigheden er tjekket med et check-up termometer samt et hårhygrometer fra America, og begge dele fungerer perfekt.
Det eneste, man måske kan sige er lidt Storm P'sk, er, at der er en plastikbestikbakke til vand, hvor der ligger et varmelegeme af den slags, man bruger til akvarier; det er så sluttet til den digitale styreenhed for fugtigheden. Her er det jo vigtigt, at varmelegemet er dækket med vand, for ellers går det i stykker.

Maskinen er pænt lavet, sider og bund er beklædt med plexiglas, så den er nem at rengøre, opbygningen af maskinen er i øvrigt som min store maskine fra Hemel.
Maskinen har ikke automatisk vending. Men da jeg udelukkende vil bruge den som klækker, er jeg ikke interesseret i automatisk vending.
Den kom med en rullebakke og en klækkebakke.
Jeg er uhyre godt tilfreds med den, af mine 10 æg klækkede alle på 20. og 21. dagen.
Jeg har købt den i Polen på den hjemmeside, som Thomas (Hanefar 76) henviste til for nylig.
http://allegro.pl/inkubator-70-jaj-wylegarka-plastikglas-100-higieny-i2289246052.htmlDe elektriske komponenter er CE-mærkede og der en en fin rugeanvisning på polsk med

Det eneste jeg kan ærgre mig over er, at jeg først har fået den nu, hvor rugesæsonen er næsten slut