Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stoppet æglægning  (Læst 2763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rap anden Rasmus

• Passiv bruger
Stoppet æglægning
« Dato: 12 Juni , 2012, 10:18 »
Jeg var jo så glad, da mine moskusænder startede med, at lægge æg :D

Men efter kun 5 dage og 7 æg opdagede skaden desværre også, hvor æggene lå :'(. Siden den dag, har de ikke lagt flere æg. Hvad gør jeg?
de lagde æggene inde i deres hus, hvor skaden åbenbart kom ind foroven. Det er lukket nu, og jeg tror ikke skaden kommer der mere, for hønen lægger af og til æg derinde, og de har overlevet. Kommer ænderne aldrig mere til, at lægge sine æg derinde?
Nogle gode råd?
For jeg havde jo glædet mig sådan til et par små dunbolde.
Jeg nåede at få 3 æg i maskinen, men de 2 er der i hvertfald ikke noget i, og det sidste er jeg i tvivl om.

Vh Heidi.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Stoppet æglægning
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2012, 10:24 »
husk lige ifølge loven i dk må høns og ænder ikk gå sammen, men hvad uartige høns går er du self. ikk herre over

Offline Rap anden Rasmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2012, 12:00 »
De går heller ikke sammen, men vi har en enkelt høne, som flyver over hegnet nogle gange ;)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2012, 14:42 »
Måske lægger de æggene et andet sted??? De er jo gode til at gemme.. har hørt at ænder kan finde på at dække reden til, når de har lagt et æg eller går fra den ifb med rugning.. Giv dem evt et ekstra hus til at starte forfra i, høns og ænder og vagtler ogsv nyder at kunne udvælge det helt perfekte sted til æglægningen :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Juni , 2012, 14:54 »
de ligger tæmmelig sikkert æg et andet sted...tro mig de er kloge som bare pokker!!!!!! /o
mine går frit i haven og de lage æg i et kaninbur... så tog jeg æggene..så fandt de da bare en hul træstamme at ligge æg i... da jeg så tog æggene der fandt de et nyt sted igen..og sådan bliver de ved,...
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 12 Juni , 2012, 15:04 »
Hvis man finder en rede i haven, kan man lægge et par snydeæg eller golfbolde, der hvor reden er, så fortsætter de med at lægge æg det samme sted og man skal ikke på jagt igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Juni , 2012, 20:33 »
her er sket de samme det skaden har taget alle æggene i 5 dage den sidste uge under rugningen men nu efter godt 3 uge ingen nye æg og heller ingen nye rede... men tror nok der komme æg igen snart. 

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Juni , 2012, 23:26 »
Man kan selvfølgelig hjælpe/logge dem på vej med en super lækker ny rede i et lille smart hus..hvem kan sige nej til det :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling