Ja, det lyder nok mærkeligt for alle høns sidder vel på pind om natten, Nej det gør de ikke, mine silkehøns har i næste alle de år jeg har avle med dem, siddet på gulver eller på jorden uden for,
kun nogel få dyr har sat sig på de pinde der er i huset, jeg har prøvet både lav og lidt højere og i næsten alle tænkelig tykkelser af pinde, jeg har prøvet alt for at få dem til at gå på pind om natten, men intet har hjulpet, så de har fået lov til at blive siddende.
Så i år har jeg sat nogle pinde op i hønsegården, nærmest lidt for at de kunne sidde på dem om dagen som lidt beskæftelses terapi og havde er der så sket nu, ja nu sider næsten alle på pind, inde i huset og uden i hønsegården og selv inde i huset på en bred lægde som holde samme på huset, sidder der et par høner, der er dårligt plads til at de kan kommer der op og de har kun lige plads så de kan sidder der op til væggen, jeg tror det har smittet igennem hele huset for selv de gamle dyr sidder på pind nu, det har så gjort at jeg har måtte invisterer i nogle flere pinde hvilkert jeg gerne gør.
Så kom ikke at sige at høns er dumme, vi forstår dem måske bare ikke.
Tommy