Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Anbefal en god billig æggelyser!  (Læst 9409 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Anbefal en god billig æggelyser!
« Svar #15 Dato: 05 Juni , 2012, 13:33 »
Jeg har også selv bygget mig en æglyser. Blot i en 2½ liter metal bøtte, 5 cm sand i bund, så en foliebakke som øger lystilbagekastning, hul til fatning, energipære (giver ikke megen varme) med højt w, hul i låg som passer til et æg. Låg er en plast låg med pap over for at undgå falsk lys.

Denne æggelyser er jeg meget glad for, da jeg lyser næsten 200 rugeæg 2x hver 3. uge.
Ikke fordi den er billig, det afgørende var at jeg med denne lyser kunne arbejde med æg, med begge hænder, så lysning af de mange rugeæg kan gå rimelig hurtigt.
Jeg gider ikke sidde og holde en æglyser med den eene hånd og kun have den anden fri til håndtering af rugeæg.

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
Sv: Anbefal en god billig æggelyser!
« Svar #16 Dato: 05 Juni , 2012, 14:21 »
Jeg har også selv bygget mig en æglyser. Blot i en 2½ liter metal bøtte, 5 cm sand i bund, så en foliebakke som øger lystilbagekastning, hul til fatning, energipære (giver ikke megen varme) med højt w, hul i låg som passer til et æg. Låg er en plast låg med pap over for at undgå falsk lys.

Denne æggelyser er jeg meget glad for, da jeg lyser næsten 200 rugeæg 2x hver 3. uge.
Ikke fordi den er billig, det afgørende var at jeg med denne lyser kunne arbejde med æg, med begge hænder, så lysning af de mange rugeæg kan gå rimelig hurtigt.
Jeg gider ikke sidde og holde en æglyser med den eene hånd og kun have den anden fri til håndtering af rugeæg.
Kan jeg få dig til at poste et billede..jeg er en af dem der skal se for at forstå  ???
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/